Jump to content

Hvor kan en få service på Leupold?


seawolf

Recommended Posts

:oops: Har klart det kukstykket å bore hull i en ganske ny Leupold VX III, 1,5-5x20 :oops:

 

Skulle bytte ringer, ene skruen brakk, og da jeg prøvde å borre den ut glapp drillen og jeg lagde et pent lite hull i røret under bakerste ringen.....

 

Har prøvd å tette det med epoxy, og det har ligget ute i vær og vind, sol og regn i mange dager, og er fortsatt like klart og fint.

Men gassen er vel sivet ut går jeg ut ifra?

Har ikke montert det på rifle for å kontrollere om justeringen er skadet, men tror ikke det da borret så vidt penetrerte kikkertrøret

Vurderer å sende det til en sjekk/vurdering, men er usikker på hvor?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Hverken søta bror eller Leupold USA svarer på mine mailer, so much for customer service :?

 

Imidlertid har siktet lagt et par døgn i fryseren, deretter ute natta over i plaskregn før det ble tatt inn på stua for å tørke opp.

Overhodet ikke antydning til innvendig dugg, så jeg er litt i villrede om hvorvidt nitrogenet er lekket ut eller hva?

 

VXIII002_zpsc1f01569.jpg

 

Til dere med teknisk innsikt; Er hele siktet (inkl mellomrør og justeringsmekanisme) fyllt opp, eller er det nitrogen/gass kun i områdene hvor linsene er?

Siktet ser uansett ut til å være tett når det gjelder innvendig dugg, så det blir nok å skyte det inn på nytt i Ruger-ringene slik at det fortsatt kan være reservesikte på elgrifla.

Link to comment
Share on other sites

Saken her er jo at jeg har "ødelagt" siktet selv, og ingen garanti dekker vel drillen som glapp... :oops:

 

Eventuell utbedring vil bestpå i å tette hullet på ett eller annet vis, og etterfylle nitrogen.

Dette må jeg sannsynligvis ta på min egen kappe, og det vil kanskje koste mer enn det smaker?

 

Mail og bilder er i alle fall sendt til adressen Hansen deluxe kom opp med, så får vi se....

Uansett, takker for tips :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Det må ikke være en garantisak for å få det reparert. Du får bare en regning.

 

Forresten tror jeg ikke at du har greid å tømme det for nitrogen.. :mrgreen:

 

Ikke, kan du utdype?

Jeg trodde at når det ble hull i mellomrøret, så fosset nitrogengassen ut (er det ikke en smule overtrykk der inne ?) og ble erstattet av den tross alt tørre lufta på hobbyrommet.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

sendte inn mitt Leupold sikte til jakt og frilut Arendal for snart 10mnd siden pga dugg innvendig på siktet,fikk tilbake kikkertsikte i går,men det var ikke mitt kikkertsikte som kom i retur. jakt og friluft er veldig greie å ha med å gjør,har fått lånekikkert og de svarer kjapt på mail.tror de sendte det til usa for rep,det er vel der borte det går tregt,skal vel gå 10 mnd til nåda

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...