Jump to content

Sikkerhetsdør til våpenrom, noen konkrete tips?


JernJoffen

Recommended Posts

Har kommet i den heldige situasjonen at jeg ender opp med en 8kvm bod i nyhuset som har armert betong i tak, vegger og gulv.

Ville jo vært for dumt å ikke utnytte det til noe fornuftig og jeg har bestemt meg for å benytte dette til poddebu/lade-/våpenrom.

 

Noen som har konkrete tips om dører til dette formålet, pris og leverandør?

Link to comment
Share on other sites

Krav om FG-godkjent sikkerhetsskap kan frafalles hvis våpnene oppbevares i eget våpenrom som er forhåndsgodkjent av politiet. For at våpenrommet kan godkjennes skal vegg, tak og gulv være laget av materialer med styrke mot gjennomtrengning som tilsvarer minst 20 cm murt Leca. Dør(er) skal være godkjent etter Norsk Standard NS-3170, 1. utgave januar 1992, klasse 3 eller 4, eller senere utgave. Rommet skal være uten vindu. Politiet kan gi tillatelse til at ammunisjon kan oppbevares sammen med våpen i våpenrom.
Link to comment
Share on other sites

Får sende noen mailer og ta noen telefoner i morgen.. Det haster litt å finne uthva jeg skal ha, mye av betongarbeidet skal være gjort i løpet av et par uker.

 

Liker klangen i "hvelvdør", men 20000,- var kanskje noe dyrt.

Den overgår vel kravene for sikkerhetsdør vil jeg tro?

 

Noen indikasjon på hva en "vanlig" sikkerhetsdør iht NS-3071 klasse 3 eller 4 kan koste?

Link to comment
Share on other sites

Det finnes mye rart på finn.no som ikke koster armer og bein også... :mrgreen:

 

Kr. 5.000.-.

http://www.finn.no/finn/torget/annonse? ... Id=4528123" target="_blank" target="_blank" target="_blank

 

Gis bort.

http://www.finn.no/finn/torget/annonse? ... uery=hvelv" target="_blank" target="_blank" target="_blank

 

Gøyalt prosjekt!! :D

 

Lykke til, og "keep us posted"! :wink:

 

PS. En liten avsporing... Ikke alle våpenskap er stort å skryte av. Se bare her:

Link to comment
Share on other sites

Krav om FG-godkjent sikkerhetsskap kan frafalles hvis våpnene oppbevares i eget våpenrom som er forhåndsgodkjent av politiet. For at våpenrommet kan godkjennes skal vegg, tak og gulv være laget av materialer med styrke mot gjennomtrengning som tilsvarer minst 20 cm murt Leca. Dør(er) skal være godkjent etter Norsk Standard NS-3170, 1. utgave januar 1992, klasse 3 eller 4, eller senere utgave. Rommet skal være uten vindu. Politiet kan gi tillatelse til at ammunisjon kan oppbevares sammen med våpen i våpenrom.

 

Norfo leverer branndører med NS-3170-klassifisering:

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=24395006

 

Rommet må allikevel godkjennes av lokal politimyndighet.

 

Øivind

Link to comment
Share on other sites

En liten oppdatering:

 

Hvelvdør 20000,- ikke standard med mulihet for åpning fra innside. Og med kodelås vil den låses ved lukking, ikke veldig brukervennlig :D

 

Sikkerhetsdør NS3170 klasse3 11500,- billig morro egentlig og ikke noe å lure på.

 

Da er det bare å forfatte brev til Politiet og sette igang.

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte selv min dør på BM i Sarpsborg (Ole Slore) Noe i den duren. Koster ca 15 000. + Du også må ha 2 FG godkjente låser da kan du + på 5000kr til. Da får du dør som din kona kan godta. Mi gjorde det iallefall. Men ikke ta billige snarveier.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...