Jump to content

Norma Oryx 9.3x62, klikk


Kverk

Recommended Posts

Jeg kjøpte en pakke Oryx 9.3x62 på XXL i mai måned. Da jeg hadde oppskyting fikk jeg et klikk. Nå har jeg skutt 12 skudd fra den aktuelle pakken hvorav 3 har klikket. På to av klikkene har stiften gjort et normalt "avtrykk" i patronen, men skuddene gikk altså ikke av. Prøvde på nytt to ganger, no luck. På den tredje patronen som klikket er "avtrykket" fra stiften svakt, men det kan se ut som tennhetten ligger lavere enn de øvrige og at det er årsaken til svakere avtrykk.

 

Rifla er en R8. Har skutt kanskje 5-600 skudd med den i 6.5x55 (NP Trainer) og 150 skudd med Norma Jaktmatch i 93, + oppskyting, da.

Velholdt våpen, pusset regelmessig, aldri vært noe tull før nå.

 

Leverte pakka tilbake til XXL, de skal ringe meg til uka. De tilbød meg ny pakke ammo (bra service!), men den var av samme Lot og det vil jeg ikke ha.

 

Om dette henger sammen med problemene Norma har hatt på 308 gjenstår å se. Det hadde egentlig vært det beste.

Link to comment
Share on other sites

Har også hatt klikk, med Oryx i 9,3 ferdigrulla. Dette var helt i starten når jeg fikk Blaser. Problemet var ikke patronen men at jeg ikke dro sluttstykket ordentlig frem, du må ikke være forsiktig når du drar frem sluttstykket på blaser, får man ikke den siste milimeteren er det fare for klikk som jeg fikk.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...