Jump to content

Ammotype CZ 452 American i 17hmr


Harry

Recommended Posts

Hei.

Etter mye frem og tilbake har jeg kjøpt en CZ452 Amreican i 17hmr. Hovedsaklig tiltenkt Skarv og gås innen relativt korte hold.

Noen som har formening om hvilken ammotype..? har lest 10000 innlegg, men ikke blitt klokere.. :)

 

Hjeeellp.. noen med erfaring som har en pekepinn.. tenker både på presisjon og effekt/skader på viltet.

Link to comment
Share on other sites

Gamepoint funker bra på det du ikke skal spise også ;) Og du kan likegodt bruke gamepointen til trening.

 

Av de testene jeg har sett på ulik 17 ammo så har hornady v-max'en vært den mest presise, men du får nesten prøve litt forskjellig ammo i rifla og se hva du synes virker mest kurant. Bruker CCI gamepoint til alt egentlig, og har ikke noe å utsette på presisjonen her.

 

V-max er forøvrig kula som gjør mest skade, men enkelte personer jeg har pratet mente det var bedre med gamepoint på gås ettersom v-max kula kunne ekspandere i fjærdrakta før den gikk inn i kroppen, men hvorvidt det stemmer vet jeg ikke. Har kun brukt gamepoint på gås, og med et velplassert skudd i maskinrommet går det i bakken raskt (uten å ødelegge kjøtt).

Link to comment
Share on other sites

Glimrende svar folkens. Da har jeg kjøpt CCI Gamepoint til jakten og noen V-Max til eliminering av mindre skadedyr for en snill eldre bonde i nabolaget til hytten. Går ut fra dette vil funke.

Aldri prøvd 17hmr før, så er spent på det. Tidligere kun brukt arbeidsjernet i .308 og hagle. Ser for meg at 17hmr med demper kan fungere veldig bra.

 

Børsen kom i posten for en liten uke siden, bare igjen å montere kikkert og innskyting.

 

Igjen takk.

Link to comment
Share on other sites

Glimrende svar folkens. Da har jeg kjøpt CCI Gamepoint til jakten og noen V-Max til eliminering av mindre skadedyr for en snill eldre bonde i nabolaget til hytten. Går ut fra dette vil funke.

Aldri prøvd 17hmr før, så er spent på det. Tidligere kun brukt arbeidsjernet i .308 og hagle. Ser for meg at 17hmr med demper kan fungere veldig bra.

 

Børsen kom i posten for en liten uke siden, bare igjen å montere kikkert og innskyting.

 

Igjen takk.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...