Jump to content

.32 acp, kamrer hvor?


egon olsen

Recommended Posts

j-aa: Hjertelig takk, det var noe helt annet enn SAAMI ja. Det er helt åpenbart at 'kanerne ikke er til å stole på når det gjelder europeiske patroner, de klarer jo ikke engang å lage hylser som er innenfor spec.

 

Men siden jeg nekter å innrømme feil vil jeg hevde at mitt svar ER korrekt. Mannen Med En Plan spurte jo vitterlig om 32 ACP, ikke 7.65 Browning :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Men siden jeg nekter å innrømme feil vil jeg hevde at mitt svar ER korrekt. Mannen Med En Plan spurte jo vitterlig om 32 ACP, ikke 7.65 Browning :mrgreen:

 

Hvis du baserer forsvaret ditt på det grunnlaget, så må vi jo bare avskrive hele svaret ditt.. Det er da vitterlig en 7.65 du har sjekket kammeret på, ikke en .32acp..

 

Og ja, jeg har sjekket på våpen merket både 7.65 og .32acp.. :mrgreen:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Jeg kan tenke meg to grunner for store variasjoner i hylsemål: (a) Liten patron der små variasjoner i produksjonsmaskineriet gir store prosentvise avvik i hylsene, og (b) Det vanlige maset med metriske mål på produksjonsutstyr laget for mål i tommer.

 

Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Det første problemet er nok at SAAMI har valgt .311-pipe mens CIP har .308 (7,63mm). Med samme utvendige mål ved munning må veggtykkelsen nødvendigvis bli mindre, og dette kan gi problemer med 308-kuler. Det største problemet er nok likevel at rillen er for liten i forhold til kraven. Det gir problemer med funksjonering i magasinvåpen.

Link to comment
Share on other sites

Nja... Kom over et HSC magasin i dag som jeg falt litt for, det ble med hjem..

 

Og vips, så sto kassa opp/ned i stikka og åpningen i bunn vokste fra 9.8mm til 10.7!

 

 

Men det hører egentlig hjemme i en annen tråd...

 

Fy! Slem Egon!

 

Det magasinet skulle du sendt hit istedet.. Hehe!

 

(Men ja, det er en nydelig magasinkonstruksjon)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...