Jump to content

Hvilken rifle i .308?


huntingdaddy

Recommended Posts

I søket etter en jaktrifle i kal. 308 med magasin for under 3000.- har jeg blandt tilbudene en Remington 7 og en Browning BLR. Browningen er 500.- mer, men hvis den blir regna som bedre så kan jeg strekke meg for den.

 

Hva sier kammerfolka som har erfaring med disse?

 

EDIT: Skal jakte elg og rådyrbukk på post og også event. gå på villreinjakt.

Link to comment
Share on other sites

Har erfaring med remington seven, bruka den på reinsjakt i nokre år. Glimrende jaktbørse der det blir mykje bæring. Tynn pipe gjer den ikkje fullt så godt egna til dei lange seriane på banen, det blir kjapt mirage. Einaste problemet med min er at eg skyt links og børsa er rechs. Når eg nærma meg 30 år blei det Blaser R93 links, så nå står remingtonen der i våpenskapet. Blir lufta ein gong i året på skytedag for jegerprøvekandidatene, og sønnen min er snart stor nok til å prøve den. Skifta i si tid kolbekappe til ei pachmayr decelerator, det gjorde susen, for rekylen er kjapp i den vesle rakkaren. I tillegg bedda eg rekylklakken, for den spreidde som ei hagle... Avtrekket vart og justert til godt akseptabelt, opprinneleg var det "advokatavtrekk" hardt og mykje kryp. Har ein 1,75- 6 x 32 Leupold vari XIII compact på den som heller ikkje drar opp vekta mykje.

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder Browningen, så ville jeg vurdert den du har tilbud på om den har en litt mer "moderne" utforming på stokken kontra engelsk type. Har den sistnevnte, Remington'en.

 

Vil også påstå at du vil få raskere oppfølgningsskudd med BLR'en.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...