Jump to content

Så ble det salong på meg og.


razumny

Recommended Posts

Jeg kom i helgen til at jeg måtte skaffe meg en salongrifle, før jeg skuter meg til fant med 308-ammo. Jeg visste forsåvidt hva jeg skulle ha, og begynte letingen etter en CZ 452 i Links.

 

I dag var jeg innom hos Børsis, og spurte etter pris. Han sjekket lagerstatus, og så at det ikke var noen på lager hos importør. Så ba han meg vente litt, og løp ned på lageret. Kort tid etter kom han opp med en pent brukt 452 Lux i Links, som jeg kunne kjøpe.

 

Vi ble enige om pris, inkludert et billig men greit kikkertsikte, igjen betalte depositum. Ti minutter senere var jeg hos Tante blå og leverte søknad på 22LR, og regner med at jeg har rifla i hus innen måneden er ute.

Link to comment
Share on other sites

Har hørt mye bra om den, og svogerfars heldempede fra Alms går som den berømmelige kula.

 

Siktet er billig, men det kan jeg da også bytte ut ved behov.

 

Den er forøvrig gjenget for demper allerede, praktisk når og om jeg kjøper en.

Link to comment
Share on other sites

grattis:) venter selv på en søknad i retur fra politiet. ventet 6 uker nå, regner med at den er rett rundt hjørnet:)

blir en Ruger 10/22 VLEH Tactical på meg da:)

 

 

Bare å glede seg (Gjelder begge), har VLEH selv og veldig fornøyd!

Link to comment
Share on other sites

Hva kolbeforhøyer gjelder, jeg snekra sammen noe av kydex på en time og ble veldig fornøyd (var riktignok til en 10/22). Total reversibel løsning der den er festet med sterk borrelås på innsiden. Ikke vanskelig i det hele tatt. Matcher dog ikke trestokker og lignede fargemessig, om det er viktig :)

Link to comment
Share on other sites

I første omgang skal jeg ganske enkelt rigge til noe med lerret og skumgummi e.l., så får vi se hva det blir til på sikt. Det er høyst sannsynlig at det blir en SS Evolution-stokk til denne. Den stokken er ganske enkelt herlig.

Link to comment
Share on other sites

GRS leverer ihvertfall. Vet ikke om de leverer links eller om de har til lux, som har fremre skrue på baksiktet.

 

Evt kan en jo bygge en selv, bare husk og velg andre farger :wink:

dsc00265.jpg

Angled grip?

Om du har "heavy barrel" og "stubby grip" så vil du redusere vertical og horisontal recoil med 0.2...

 

:wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...