Jump to content

Zeiss 6-24x56 Victory Diavari


Berglid

Recommended Posts

Vurderer og kjøpe dette siktet med opplyst mildot retikkel.

 

Noken her som har siktet sjølv og vil dele erfaringer?

 

Kor kan eg få dette siktet billigast?

 

Kva montasje bør eg velge? Skal stå på Remington 700LTR kal. 308

 

Har noken her bilder av siktet sitt om dei har samme?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jag är på jakt efter ett passande kikarsikte till min kommande R 93 pipa i .270 Win. Pipan är flutad och kommer att sitta på en mörkgrön Professionalkolv. Användningsområde blir målskytte samt vildrensjakt. Vill ha belyst riktmedel och en rel hög förstorning. Men detta sikte kanske blir lite för stort till detta ändamål,vad tror Ni :?:

Link to comment
Share on other sites

Vil eg ha problem med og kunne skyte på 100meter og lavere med 20moa base?

 

Nei, det vil du ganske sikkert ikke. Har en Remington 700 med Badger 20 moa skinne og en Zeiss 3-12x56, og der er det ca 20 cm igjen å stille ned når jeg er mitt i på 100m, og på kortere hold må du stille opp. Justeringsområdet på 6-24x56 er nok litt større også.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du er mann til å drasse den med deg så fungerer den vel bedre enn noe annet skulle jeg tro, men den veier jo 825g da. Hadde aldri i verden kjøpt den for fjelljakt, men den er jo helt suveren til småvilt for øvrig :|

 

Den eneste svakheten er altså at den er stor og tung. Ellers er den vel vanskelig å slå.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...