Jump to content

ullgenser, hvor?


steffen

Recommended Posts

Wistex, solgte vel Wenaas sine ullgensere tidligere, det er kjempebra gensere. Tjukk og god med glidelås opp i halsen, har ein sjølv og den kan anbefalest.. :)

Her er jeg helt enig.

Men den er såpass tykk at det skal være vinter og temmelig kaldt før en bruker den.

Jeg bruker devold undertøy og en tynn ullgenser før vintern setter i for fult.

Link to comment
Share on other sites

Ja, det er sant det Egil. Du skal ikkje prøve å gå på tur i September med den. Då skal det være ein rimelig kald September. Men det er ein knallgod genser, uten tvil. Og kvaliteten på den er topp også. Min er begynt å bli slitt etter mange års bruk, men den er fortsatt god..

 

Bruker stort sett feltskjorte men når kulda slår inn, så tar eg ull undertøy på mot kroppen. Det funker bra. :D

Link to comment
Share on other sites

Kan slå et slag for Devold sin ullgenser jeg også, ikke minst siden de produseres i den deilige sunnmørsbygda Langevåg... :mrgreen:

Elers så bruker jeg også en grå veldig tykk ullgenser fra Snickers, laget for håntverkere, med glidelås i halsen og en stor "muffe" lomme på fronten. De selges der man selger klær for håntverkere. Jeg kjøpte min på byggmakker og bruker den både på jobb i bitende kulde og i skogen når kulda setter inn.

Link to comment
Share on other sites

Bestemor?

 

Fikk en strikket på bestilling derfra for noen år siden, ekstra stor så den kan tres uttapå alt annet jeg måtte finne på å ha på. Bruker den ikke mye, men fy så god genser til bål og peiskos. Bedre kosegenser finnes ikke. Ulempen er at den veier et par kilo og fyller en bærepose :?

Som "lettkos" genser til å bruke når jeg går osv. har jeg natoen min fra marinen, den har en vinter som arbeidsuniform og en som hjemmegenser (gidder ikke varme siden jeg sover med vindu oppe) bak seg og viser ingen tegn til slitasje enda.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...