Jump to content

Spørsmål ang. 1911 til dynamisk


Recommended Posts

Hei,

 

holder på å søker på mine første dynamiske våpen så trenger et par tips før jeg tør å levere dem. . .

 

Jeg har veldig lyst på en 1911, helst singel stack, men fikk en liten nedtur når jeg snakket med han som skriver under på anbefalinger for medlemmer til våpensøknad, at en 1911 i 45.acp kan jeg bare søke på militær felt..

Har en Usp tactical i 45.acp ifra før som jeg bruker til militær felt. .

 

Er det ikke mulig å søke på en 1911 på et annet bruksområde enn militærfelt ?! er det ingen klasser i dynamisk den kan være egnet til ??

 

 

Takk for alle tips på forskudd !

Link to comment
Share on other sites

Du kan kjøpe 1911 til standard som den er nesten totalt uegnet til.

hvis du er i feil distrikt kan dem etterhvert nekte deg Open pistol da strengt tatt en 1911 kan brukes selv om den er uegnet.

Men hvis du er ny i IPSC anbefaler jeg heller en god standard pistol i 9mm eller .40 s&w. eller en god Production pistol.

 

Beste er vel å for deg å kjøpe standard pistol først, så etterhvert får du nok starter i militærpistol til å kjøpe en 1911 som reservepistol der.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal også søke på en Glock 17C som jeg skal kjøpe av en i klubben. Den mente han at jeg skulle søke på Open på den og at 1911 kunne søkes på Production men at den var uegnet der også. Men en dobbel stack 1911 er egnet ?

Jeg trodde det var en egen klasse til singel stack 1911 i dynamisk

 

Går det å søke glocken på Modified og 1911 på Open ?!

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Har hørt det ja, men teller ikke så mye hvor jeg kommer på resultatlisten med det første ihvertfall, får er god pris så er det morro å skyte med men kommer nok til å legge litt mer penger i en Open etterhvert

 

Takk for tipsene!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Nå har jeg enda ikke fått USPèn min til militærfelt så nå gidder jeg ikke vente mer så tenkte vill kjøpe en 1911 til militærfelt istedet.

Men spørsmålet mitt er; om i det hele tatt intersport bogstav. får inn de USPene, er ikke den egnet til standard eller production i major dynamisk ?!?

TAKKER FOR ALLE SVAR !!!

Link to comment
Share on other sites

Hei, hvis det er snakk om en USP Tactical i .45, så er den totalt uegnet til både production og standard. Er ikke major i production, og så har denne for langt løp til å vær godkjent. I standard, vil det konkurere mot andre med 20 skudds magasiner mot dine som tar 12. Samt at .45 blir endel grovere en .40 som de fleste andre bruker i standard major.

Har selv en slik pistol, og det er ikke mye den blir brukt.

Link to comment
Share on other sites

DSSN har ikke presset Pod noe mer på Classic da det fortsatt er en prøvedivisjon frem til GA på world shoot i oktober.

 

hvis det da godkjennes som fast divisjon fra 01.01.2015 så kommer DSSN til å gå videre for å få erversgrunnlag til divisjonen.

 

 

og ja.. USP 45 er ikke egnet i standard. men NM standard 97 ble vunnet med en glock 21 i .45 acp med 13 skd magasin. så det er mulig..

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...