Jump to content

Startvåpen


Moosie

Recommended Posts

Hei! Jeg vurderer å kjøpe en Startpistol.

Mitt spørsmål: Hvor får man tak i en Desert Eagle (9mm PAK)? Jeg har søkt rundt, men jeg finner kun 1 side fra USA som selger, og de sender ikke til Norge. Den skal kun brukes til morro (skyting i skogen, og slikt..), for de som lurer.

Takk på forhånd!

Link to comment
Share on other sites

Bare for å være han som sier det: De startvåpnene du finner i utlandet er mest sansynligvis ikke tillatt i Norge da de skal være "plombert" slik at gassene og det ikke fyker rett frem, men til siden eller rett opp etc.

 

Ellers, bli med i en pistolklubb og kjøp deg heller et ordentlig våpen enn noe plastic fantastic som bare smeller litt.

Link to comment
Share on other sites

kjøp deg heller et ordentlig våpen enn noe plastic fantastic som bare smeller litt.

 

Vanligst er startpistolene laget i helmetall og med tilnærmet lik vekt og funksjon som originalvåpen.

De smeller relativt høyt og kan kun brukes på skytebane eller annet sted der det kan være tillatt med skytevåpen da disse omfattes og reguleres som skarpe våpen ved bruk/frakt.

 

9mm pak ammo fås kjøpt normalt hos game-on til solide priser :shock::shock:

men om de har Desert Eagle pistol inne vet jeg ikke.

 

http://game-on.no/categories/startpistol-blank-ammo

Link to comment
Share on other sites

Det enkleste er vel å kjøpe en startpistol (dvs. revolver) her i Norge. Den mest vanlige er i 9mm. Brukes nok hovedsakelig på jaktprøver, for stående fuglehunder og av folk som trener slike hunder. Trolig er det en alderbegrensning, for å kjøpe dem.

 

Editt: På grunn av ammo kostnadene (i Norge), burde du kanskje se etter en type 6mm. De smeller de også. :) Jeg har brukt dem noe i 22 LR våpen, for trening av unghunder. 9mm "blank" smeller som en vanlig skarp 9 mm pistol, bråker mye og patronene er dyre.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Skal lure noen løsskudd inn i revolveren til naboen neste gang han skal på banen...hehe

Si at det er slappe westernladninger...så får han "colgate-skive" og skjønner ikke bæret, hehe

Null hull....

 

Kan om mulig faktisk være nyttig å trene med slike dersom man trener på hurtige trekk eller lignende...? Mer praktisk med løsammo i et fungerende våpen egentlig... :oops:

Link to comment
Share on other sites

Skal lure noen løsskudd inn i revolveren til naboen neste gang han skal på banen...hehe

 

Rekylen er kanskje slapp, men det bråker betydelig mer enn wadcutter og eventuellt slappe western ladninger. Nesten som vanlig 38 SP, eller svak fabrikk i 9 mm. Men det hadde vært et morsomt "pek", for en du kjente bra. :)

 

Editt: Har for øvrig laget startpatroner (38/357) selv, uten å krympe hylsa. Men da med voks, for å få litt trykk. Brukte N310 krutt og jeg måtte opp på mangnumhylser for å få noe "dreis" på smellen. Mer voks (sterin), mer trykk.

Link to comment
Share on other sites

Vi bruker startpistoler på rollespill, som konfirmantene her er med på. Det smeller bra, og ser ut som ekte pistoler.

 

Spesiell konfirmasjonsforberedelse...Humanetisk da?

Flyr vel neppe rundt å knaller løs i Guds navn?

 

For øvrig skal knall/startvåpen behandles likt som skarpe våpen, det er ikke leketøy.

Link to comment
Share on other sites

Vi bruker startpistoler på rollespill, som konfirmantene her er med på. Det smeller bra, og ser ut som ekte pistoler.

Jeg vet hvor mye 9 mm "blank" smeller og undrer på bruk i rollespill. Kanskje dere burde benytte noe i kal. 6 mm i steden. For de som er gammle nok og husker krutlapp pistoler (en leke), så er det omtrent det samme smellet. Muligens litt mere høyere. Sikkert greit, for rollespill/teater.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...