Jump to content

Tactical Stokk til CZ 455


legolars

Recommended Posts

Hadde planer om å kjøpe en Tacticool Stock fra boyds, men fikk da beskjed om at de av juridiske grunner ikke kan selge denne til utlandet. Jeg sjekket andre nettsider med lignende stokker og de var svimlende dyre i forhold til de $99 det kostet for Boyd sin. Mannerstocks skulle ha $500 for sine nesten prikk like stokker. Noen som vet om slike stokker den går ann å kjøpe uten å bruke like mye på stokken som jeg brukte på våpenet?

 

Ser etter noe slikt

Mannerstock: Manners-T4-MCS-700SA-DBM-VMT-W.jpg

Boyd's Tacticool: 730506.jpg

Link to comment
Share on other sites

Det bør vel nevnes at kvaliteten er veldig mye høyere på Manners stokker.. Og det er kanskje greit å vite at tacticool-stokken fra Boyds er laget av teksturmalt laminert tre, mens Manners er komposittstokker.

 

Det finnes ikke så mange gode alternativer til Boyds om en vil ha en billig 'tactical'-stokk til CZ455.

Link to comment
Share on other sites

Ja, tenkte meg det. Men som student er det veldig greit å kjøpe en billig stokk som har samme funksjon som de dyre selv om kvaliteten kan være litt ymse : P Mulig SS Evolution eller Thumbhole stokkene fra Boyds er noe å ta i steden? er egentlig mest pistolgrepet jeg er ute etter og selv om SS EVO og Thumbhole ikke ser like bra ut er de vel ganske bra å skyte med, pluss at de kan faktisk selges til utlandet :)

Link to comment
Share on other sites

Tommelhullstokken deres er god å skyte med, men den er gjerne litt for lav over kolbekammen og gir ikke skikkelig kinnkontakt uten forhøyer. Jeg har ikke prøvd den til salong, men regner med den er lik de som selges til grov rifler. Kvalitet og finish er helt ok, prisen tatt i betraktning.

 

Det skal finnes et "smutthull" for å få tactical stokken til Norge, man må opprette en adresse hos en av postfirmaene der borte, få Boyds til å sende stokken til den adressen for så å få postfirmaet til å videresende fra den adressen og til Norge. Fremgangsmåte har jeg lest en gang tidligere her på forumet, men husker ikke hvor, mulig noen andre kan hjelpe med fremgangsmåte.

 

Mulig du finner informasjon her: https://www.google.no/search?client=ope ... el=suggest

 

Lykke til. :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har Boyds Blaster-stokken på min CZ455. Min er 'custom inlet", og jeg er ikke sikker på om du får den ferdig frest til 455. Den har litt høyere kolbekam enn de andre tommelhullstokkene fra Boyds.

Den føles veldig kompakt uten å være for kort.

 

cz455.jpg

 

PS: Mulig ladebenken mener "shop4you" som jetcarrier tilbyr:

 

https://www.jetcarrier.com/cls/s4y/default.asp

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Min ble kjøpt som 455 Lux. Jeg mener de er helt like bortsett fra formen på stokken og at lux kommer med jernsikter. Lux har den stygge svineryggen, mens american har en mer tradisjonell rett stokk.

Boyds har bare et valg for 455, siden kassene er like.

 

Om du skal ha Boyds Blaster må du regne med å kjøpe en stokk som ikke er frest enda.

Jeg ville heller gått for en Boyds tacticool eller denne:

 

1C-112.jpg

 

http://www.boydsgunstocks.com/product.htm?pid=17396&cat=1217

Link to comment
Share on other sites

Du får den med "factory barrel" også.. Jeg tror det bare er navnet på stokkdesignet som er varmint.

 

Jeg betalte med vanlig VISA-debit kort. Stokken kom 8-10 dager senere. Frakta var ca $45 sist jeg bestilte.

 

Prisen blir noe sånt som 99+45+moms+tollgebyr ~ 1250 kr.

Link to comment
Share on other sites

Vet ikke åssen det er med CZ 455, men Midway selger den Boyd stokken til Ruger 10/22.

http://www.midway.no/epages/MidwayNorge ... cts/730506

 

Om de ikke har den oppført til CZ på nettsiden, kan du jo ta en telefon å høre om de kan ta den inn for deg.

OBS. Den kommer som "uferdig" så du må selv lakke/male den. muligens også noe lett sandpapir arbeid enkelte steder.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...