Jump to content

Kasse til .416 Barret?


Peter

Recommended Posts

Jeg tror nok at man må/bør gå veien om en 50 BMG -kasse, hvis det da ikke er laget kasser som er ørlitt kortere for nettopp disse patronene. Tenker da McMillan, eller en av de andre custom låsekassemaker'ne rundt om. Sikkert ikke lett å få bevist at man faktisk IKKE skal ha 50 BMG i kassa, men det burde jo la seg gjøre.

 

Min umiddelbare tanke når jeg hører .416", er; Hvorfor ikke .458"??

Tenker selvsagt på 460 Steyr.

 

Nå skal ikke jeg gjøre som mange andre når ting skal diskuteres, nemlig å ramse opp en masse andre ting som hadde vært moro. Det blir OT.

MEN, jeg skal selvsagt bygge litt opp under hvorfor jeg sier dette....

Det er fortsatt et mye større utvalg av kuler i alle fasonger til 45 kaliber.

Ja, jeg vet; kulene kan/må custom-produseres, men det kunne vært artig å skøti noen kuler som ikke kosta 25,- stykket også?

 

Vi tar debatten......... :lol:

Link to comment
Share on other sites

Link to comment
Share on other sites

hva med en armalite br50 kasse? er vel en som leverer di i norge...

 

Hvem forhandler disse kassene i Norge? Har du peiling på pris?

 

Trodde det var børselars som hadde importen :shock: Om det er sant eller ikke vet ikke jeg. :D

 

Di har vel lovet å opprette en hjemmeside som skulle hete armalite.no, men når en trykker denne så kommer det opp en slags FBI/CIA Wanabee side som jeg ikke ser nytten av i det hele tatt... Så beklager hvis min info ikke hjelper noen.

Link to comment
Share on other sites

Tatt i betraktning at firmaet heter JAG Defence Group og leverer blant annet overvåkningutstyr og alarmer til bla Forsvaret er det kanskje ikke så rart at de snakker om det ??

 

Det som er merkelig er at de ikke har oppe en hjemmeside på Armaliten, på den annen side er vel ingen av 1/2 autoene godkjent enda..

 

Børselars involvering er som salgskanal ut i det sivile segmentet...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...