Jump to content

EC-Paint


Fredlaus

Recommended Posts

Har nettopp sprayet en syntetstokk med denne, så jeg vet ikke ennå hvor mye den tåler. Jeg kan så langt si at den er grei å påføre, og gir fint (matt) resultat. Den tørker også (til overmalbar flate) veldig fort. Tenker du på å lage camo, så husk å kjøpe en lys farge også (sand). Jeg kjøpte to grønne, en brun og en svart, og alle er veldig mørke. Skulle gjerne hatt noen litt lysere innslag i camoen min.

Link to comment
Share on other sites

noen som har erfaring med EC-Paint sprayen en kan kjøpe igjennom norsk forsvarsmateriell (NFM)?

hvor mye tåler den når den er påført osv?

Er ikke EC-Paint en type maling der man har muligheten til å fjerne malingen lett med vann etter påføring?

Ikke den beste i regnvær.

 

Kansje jeg tar feil....

 

Durable paint developped for professional use. Easily removable from most surfaces.
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Har nettopp sprayet en syntetstokk med denne, så jeg vet ikke ennå hvor mye den tåler. Jeg kan så langt si at den er grei å påføre, og gir fint (matt) resultat. Den tørker også (til overmalbar flate) veldig fort. Tenker du på å lage camo, så husk å kjøpe en lys farge også (sand). Jeg kjøpte to grønne, en brun og en svart, og alle er veldig mørke. Skulle gjerne hatt noen litt lysere innslag i camoen min.

 

Hvor holdbar var denne malingen ?

Link to comment
Share on other sites

Har ikke brukt børsa veldig mye etter at den ble lakkert, men noen turer på banen, og pakking opp og ned i koffert har den ihvertfall klart fint. Nå har vel lakken herda skikkelig også, så da holder den kanskje enda litt bedre. Om den er nedslitt om ett år eller to gjør jo ikke noe, for da kan jeg jo bare lakkere på nytt :)

 

m98atidz4.jpg

Link to comment
Share on other sites

Sprayboks? Isåfall er det mest sannsynli cellulose lakk.. Ikkje særli slitesterkt og falmer fort.

Har sprayet camo på noen børser til kompiser og skal gjøre det snart igjen til brodern.

 

Jeg bruker vann og oljebaserte farger og dekker det med matt hs klarlakk..

liker å legge en 2-3 omganger med 2 strøk klarlakk og mellomsliper

mellom hver gang. Blir mye glattere finish og mere slitesterkt..

 

Bruker lakksprøyte.

Link to comment
Share on other sites

har brukt denne mykje og min erfaring er at den holder seg veldig lenge, har hatt samme spray jobben på ei rifle i 1,5 år no og det var meir enn eg hadde håpet på. det vises jo sjølvsagt at den har vert i bruk..

 

Men dersom den skulle slites vekk er det veldig fort gjort å spraye på meir.

 

Mvh O

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...