Jump to content

Brotsj og dieset fra USA, går det?


peders

Recommended Posts

Er det noen som har fått tilsendt dette fra statene?

Går dette greit med vanlig postgang til meg som privatperson, eller er det kun import/eksport via børsemaker som gjelder?

 

Jeg har fått tilbud fra JD på SSK Industries der han kan sende meg brotsj og dieset på min risiko, men jeg er usikker på om dette lar seg gjøre.

Link to comment
Share on other sites

Hvis SSK Industries er villig til å sende, så betyr nok det at der ikke er eksportrestriksjoner. I NOrge er ingen av delene begrenset i forhold til omsetning, og følgelig heller ikke for import. Kjør på.

 

Dette blir ikke eksportert.

JD på SSK tar ut varene i sitt navn og sender dem til meg fra ham som postpakke, altså fra privatperson til privatperson.

Eksport ville gjort dette 300 USD dyrere og ta ca 6 måneder.

Gjør vi det slik slipper jeg unna med ca 550 USD og to uker i posten.

 

Jeg prøver :wink:

Skulle det gå føyka så overlever jeg det :oops:

Det som egentlig har vært bekymringen har vært kaliberet.

Link to comment
Share on other sites

Det som egentlig har vært bekymringen har vært kaliberet.
Det er bare 12,7x99 (.50BMG) og 4,6x30 som er belagt med spesielle begrensninger, og de gjelder kun ved registrering av våpen/piper kamret for kalibrene. Verktøy er der ingen restriksjoner på.

Husk bare at idet du brotsjer ut et kammer i et løpsemne blir det en registreringspliktig våpendel, men det regner jeg med at du vet når du er i markedet for denslags verktøy :wink: .

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...