Jump to content

Dynamisk pistol


wildbill

Recommended Posts

Har en CZ 85 som jeg bruker til standard og production. Dette er en eldre versjon med 15 skudd magasiner.

 

Er det tillatt i standard division å benytte seg av de 18 skudd magasinene som finnes til CZ Shadow modellene? Ser det står i Appendix D2 Additionally, telescoping magazines

and/or magazines with spring-loaded bases or base pads are expressly prohibited.

 

Avtrekket på pistolen er det ikke gjort noe med siden den var ny, originalt gråstein avtrekk. Er det tillatt å få redusert avtrekk vekt gitt at der ikke gjøres noe med hanefjær, og fortsatt ha et våpen som lovlig kan brukes til production?

Link to comment
Share on other sites

Slik som jeg klarer å lese D4 (både denne gangen og tidligere) så er det ikke tillatt å endre vekten på avtrekket, men kun å gjøre nødvendige inngrep på fabrikk deler for å tilpasse disse ved utskifting. Med andre ord, hvis jeg er villig til å kjøpe en ny fabrikk del eller to til avtrekket kan en børsemaker montere disse og gjøre nødvendig tilpassing som tilfeldigvis påvirker avtrekket i en positiv retning....

 

Når det gjelder standard division er min oppfattelse av appendixen at man IKKE kan benytte shadowen sine eller lignende magasiner hvor magasinfjær befinner seg inne i en basepad. Med andre ord så er kompisen min sin P-14 med +2 bunn på magasiner ikke tillatt i standard.

 

Årsaken til spørsmålene mine er så klart at jeg akter ikke å handle 2-3 nye magasier til våpenet mitt hvis jeg ikke kan utnytte dem allikevel. Eneste er å kjøpe 16 skudd magasiner eller bytte follower på dem jeg har.

Link to comment
Share on other sites

Avtrekk riktig oppfattet, bruk pvas, de vet hvor grensen går.

 

Magasin feil.

Alle original og ettermarkeds magasiner kan brukes i std og prod.

Det du henviser til er en regel i std, som kun er der for å hindre deg i å benytte magasiner som kan komprimeres ved sjekk i std boksen. Dvs at magasin kapasitet skal være lik i som utenfor boksen. Og ytre mål skal være lik i som utenfor boksen. Det er med andre ord boksen som skal begrense magasin kapasitet i std.

 

Eksempel: jeg har +3 basepads montert på mine std våpen magasiner. Med disse på må baksikte trykkes litt ned for at våpenet skal gå i boksen. Som man ser er det lov. Da disse ikke er komprimerbare/fjærende.

 

For prod er dette ikke noe problem, der er det maks 15 patroner i magasinet, uansett kapasitet.

 

Kort, kjøp magasiner etter hva som går i std boksen med ditt våpen. Er usikker på om ekstra basepads er ok i prod, sjekk om omf også leverer slike.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Shadow magasiner tenkte jeg til standard. Veldig greit med magasiner som maks tar 15 skudd i production. Større fare for i et 18 skudd magasin å putte 14 skudd i det enn 16...

 

Tror det hadde blitt ramaskrik hvis shadow magasinene plutselig ikke var tillatt lenger i production 8)

Link to comment
Share on other sites

Magasiner til Production styres av følgende regler i Appendix D4:

 

16.2 Magazines accessible to a competitor during a COF must not contain more than 15 rounds at the Start

Signal. Identifying marks or decals, internal capacity limiters, bumper pads and additional witness holes,

which add or remove negligible weight to/from magazines, are permitted.

 

17.1 Aftermarket magazines are permitted, subject to 16.2 above.

Magasinene skal altså være innen en viss vektdifferanse fra magasinene pistolen ble godkjent med. Det er som regel her kranglinga begynner.

Det er folk som har blitt flyttet til Open pga for tunge magasinbunner, som da altså hjalp magasiner å falle ut litt lettere ved mag-skifte. RO tar beslutning. Om du ikke liker den, klag til CRO. Om det fortsatt ikke går din vei er det RM, før det blir til syvende og sist opp til matchens klagenemnd dersom du er villig til å betale avgiften for å føre krangelen videre.

... eller du kan la være å prøve deg på regelstrekking, og holde deg til magasiner som er innenfor +/- 15% vektdifferanse (mener jeg er en løs retningslinje som har blitt slengt rundt, men ikke planlegg etter det utsagnet).

 

En tommelfingerregel er at om du må spørre deg selv om dette er drittsekkfakter, så er det som oftest det.

Link to comment
Share on other sites

Jeg regner "Negligible" som ubetydelig, dvs. At jeg ikke kjenner noen tydelig! vekt differanse fra original, problemet er at man ikke alltid har ett originalt magasin å sammenligne med. Og da blir det på skjønn, noe som er enklere for den erfarne RO enn for en nybegynner som meg.

En plastikk basepadd gir ikke noen merkbar vektøkning, en Alu gir kanskje, en stål gir deffinitivt en betydelig økning.

 

For meg betyr det at plastikk basepads i prod, gir jeg blaffen i. Mens metall kan utløse en viss interesse.

 

 

Spørsmål:

Men så ha vi regelen om OFM deler (Options) i D4 punkt 16 og 16.1. Merk at reglene her går på våpenet og ikke magasinet når det kommer til dette med hurtigere lading. Magasiner ligger under 16.2.

 

Dette betyr vel at om CZ leverer tyngre basepads til sine modeller på prod lista, så er disse lovlige slik jeg leser regelverket.

 

Spørsmålet da er om 16.1 opphever 16.2 sitt krav om ubetydelig vektøkning viss delen er en OFM option part?

Der vart jeg usikker gitt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...