Jump to content

Foretrukket Retikkel i Khales 624I ?


riflejakt

Recommended Posts

  • 6 months later...

Befinner meg nå i samme situasjon som trådstarter. Skal kjøpe en Khales 624I. Har prøvd denne med MSR og likte retikkelet veldig godt, men har fått et veldig godt tilbud på en med mil4 retikkel. Må ut med 3-4.000 mere om jeg skal ha den med MSR. Noen som har erfaring med det? Vil nok primært brukes på 100 til 300m, men på sikt på lengre avstander.

 

Det jeg likte godt på MSR var en enkelt liten "prikk" i midten og ikke bare kors. Vet ikke hvordan dette blir i praksis med Mil4

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Ingen fare! Det blir ikke for grovt.. Blir heller for tynt på lav forstørring, men det løser jeg med og ha lysprikken på når jeg går på snikjakt og det har fungert bra! Skaut bukk på 5m i år:) det er uansett ikke på lav forstørring jeg forventer att dette sikte skal prestere men jeg syns det har fungert bra på alle områder. Lanhold, korte hold og skumring/natt jakt! Optimalt på alle områder er det ikke men god nok!

 

Jeg har forøverig MIL4 retikkel, hadde gått for MSR om jeg sku valgt på nytt, tro kanskje det er enda bedre på jakt? Men kan ikke si jeg har noen prob. Med MIL4. Tenker bare det er bedre med opplyst prikk enn kryss..

 

 

Aannerud

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...