Jump to content

Smith-prosjekt.


emarkus

Recommended Posts

Hei.

Hadde planer om å kjøpe en smith model 10 og sette inn et originalt 3" løp. Liker utseendet på de, men originale 3" er ikke direkte vanlige. Den må da også slipes om til Round Butt. Håper at den da ville passet i spesialrevolverkassa.

 

Samtidig hadde jeg tenkt å kjøpe ei ekstra tønne for å kamre om til 9mm for moonclips. mest for gøy, og kanskje sivilpistol.

 

Midway har løp og tønne, så det er gjennomførbart, men litt dyrt.

 

Men,

kom over denne på Huntershouse

http://www.huntershouse.dk/kat838-Smith-Wesson-brugtliste/side9885-S-W-M.19-2,5-.38-357Mag.-DAO.-Ok-stand-super-aftræk..html

 

Denne er jo klar til bruk som spesialrevolver.

 

Denne ødelegger planen min litt.

Har bestemt meg for en k-ramme 38/357 spesialrevolver, og hadde som sagt forelsket meg i en 3"model10. Jeg finner ikke ekstra tønne til model19, og jeg har veldig lyst på en ekstra tønne i 9mm...

 

Det jeg egentlig trenger her er råd, veileding, villeding og betraktninger. Fyr løs!

Link to comment
Share on other sites

Mod. 19 og 66(rustfri) er noe av det peneste S&W har levert, og i en tid da de la vekt på finish og kvalitet...

Jeg har en m66 med 2,5" løp og er strålende fornøyd med denne som spesialrevolver. Utmerket presisjon og brukbare, justerbare sikter :) Har også en m19 6" som er tunet og bygd for felt. Smekkert våpen..

 

 

m

Link to comment
Share on other sites

Hva slags tønne har du tenkt å konvertere til 9mm? En .32 mod. 16?

 

Kan du ikke bare frese den eksisterende tønna for klips? Er det gjort rett kan du velge om du vil bruke klips elle ikke. Vel og merke i .38 eller .357.

9mm må du bruke klips til, og med litt større dimensjon på kulene slarker det seg nok greit på plass i et .38/357 kammer.

Et bedre alternativ enn 9mm er .38 Short Colt. Like lang som ei 9mm hylse men er ellers helt lik en .38 Spesial (det er faktisk bestefaren :wink: )

 

PS. Tønna på mod. 10 og 19 går ikke om hverandre.

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg vertfall fått ut fingeren og bestilt meg .38 shortcolthylser til prosjektet i hodet mitt, hvordan det ender er uvisst, kan bli en combi spes.rev/ revolverfeltrevolver. Mulig det er en hylselengdebegrensing i revolverfelt, det har jeg ikke sjekket enda.

NB: Har sjekket, ingen begrensning på hylselengde i revolverfelt.

Link to comment
Share on other sites

Har og en 2,5" mod 19, og den er en av favorittene! Men det med dansk supertunet avtrekk..har kjøpt to slike der avtrekket måtte jobbes med! Så får du et standard avtrekk så vær glad for det, og få fikset resten selv. Kan vertfall anbefale en slik revolver.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Da var den testet, og det lover bra. Den er ikke mulig å spenne opp, men det plager ikke meg. Dagens beste er en 47serie på presisjonsskiva på 25 meter. Også 6 niere fordelt på 3 skiver under 6 sekunder fra Ca 10 meter. Tror vi skal bli gode venner! Får kikke litt på grep ja.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...