Jump to content

Lettere og kortere rifle, delbar.


gordon setter

Recommended Posts

Ok selv om jeg har kjøpt meg ny drilling, ennå ikke testet da jeg måtte sende den til Jakt og Friluft, men nå er den på tur hjem.

 

Så fabler jeg ennå om den perfekte sekkerifle, drillingen skal testes og brukes mye, men uansett lyst på enda lettere og kortere rifle en det jeg har i dag, med kortere kan det egentlig holde at den er delbar.

Har i dag en Sako A1 i kaliber 222, som fungerer utmerket men vil som sagt ha noe lettere.

Kaliber må være 22 hornet eller 222.

 

Tror eneste vei å kjøpe en Blaser kipplauf k95, i standard utførelse, denne skal ikke behandles som noe prydvåpen, og vil også ha demper. Løpet skal ikke være lengre en 40 cm som på den jeg har, da dette fungerer utmerket, skjøt blandt annet en rype på 160 meter i helga og holdt midt i som om den skulle sittet på 100 meter.

Men remfestet på k95, går det å få flyttet? slik at løpet kan kappes så kort, mest lyst på 22 hornet da jeg kan bruke enda lettere og mindre demper en den jeg har på 222'en. Løp kan jeg jo bygge ut med på denne rifla.

 

Noen som har andre forslag?

 

Her er en tråd om 222'en:

viewtopic.php?f=38&t=26226&start=0&hilit=sako+vixen+med+40+cm+l%C3%B8p

Link to comment
Share on other sites

Viss du kjøper ein Blaser K95 i standardutføring, så er vel den rundt meteren lang med 60 cm pipe. Kapper du denne pipa til 40 cm, så er du vel i ferd med å lage deg ei rifle som er under lengdegrensa på 84 cm - og dermed ulovleg? Det kan vel bli eit dyrt havari-prosjekt...

Link to comment
Share on other sites

Har mumlet på et system-kipp prosjekt basert på baikals enkeltløper.

Slike får man jo kastet etter seg, og kan feks ha et løpssett i 22 og et i 300whisper eller annen sub-morro.

 

to hagler, børsemaker og optikk blir fort mye mindre enn en std blaser.

Dessuten; alle har blaser.

 

Baikal er jo egentlig classic. Mye basert på stjålne krieghoff-tegninger. :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Tror eneste vei å kjøpe en Blaser kipplauf k95, i standard utførelse, denne skal ikke behandles som noe prydvåpen, og vil også ha demper. Løpet skal ikke være lengre en 40 cm som på den jeg har, da dette fungerer utmerket, skjøt blandt annet en rype på 160 meter i helga og holdt midt i som om den skulle sittet på 100 meter.

Men remfestet på k95, går det å få flyttet?

 

Det triste er at du må forholde deg til to lengder; min 40cm løp og min 84cm totallengde.

Selvfølgelig kan reimfestet flyttes!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...