Jump to content

Treningsmuligheter i Oslo området ?


Ryperånern

Recommended Posts

  • 5 months later...

Hei

 

Blåser liv i en litt gammel tråd.

Håper du har fått svar annenstedsfra eller har tatt deg en tur selv for å se hvordan det er der, men Løvenskiold anbefaler jeg. Det er lite kø (i allefall når jeg er der) og vide åpningstider. Frem til april er det stengt mandag og fredag men ellers åpent og med flomlys på hverdager. Fom april er det kun stengt mandager.

Anlegget er stort og det er fritt frem i den forstand at det er ingen funksjonærer som starer serier og lag, de fyller duer og holder orden. Resten ordner vi (skytterne altså) selv.

Du må ha ett duekort ("bankkort" for serier a 25 duer). Dette fyller du opp etter eget ønske (og lommebok) og deretter er det bare å kjøre i gang en serie eller 10.

Alle banene er automatiske, slik at om du er alene eller fullt lag så starter serien når førstemann roper opp første due. Når det er gjort er det ikke mulig for andre å slenge seg med på serien før den er ferdig. Er du alene eller kun sammen med egne er det mao ingenting i veien for å ta hele serien på en standplass eller bytte der du føler for det.

 

Hepp

Link to comment
Share on other sites

Det koster 80 eller 85 for ikke medlemmer, og da slipper du også å sitte der å selge seriene og vafler og pølser. :roll:

 

Sako_35

 

...og om du har egne skudd?

Jeg sitter gjerne å selger vafler en time eller to om jeg får skyte gratis :-)

Nuvel...

Fint anlegg dere har der oppe. Var innom en tur på søndag for en venn av meg sa dere hadde skyting da. Problemet var at han trodde det var lørdag. Ja ja... det var jo åpent i Oslo så jeg stakk dit igjen.

Kommer nok oppom en tur senere, må ikke "gro fast" på en bane. Selv om det er behagelig å rusle rundt på Løvenskiold.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jeg håper trådstarter ikke har noe i mot at jeg stiller et spørsmål i denne tråden.

 

Er det noen som vet hva det koster å skyte en serie (25 skudd) ved de ulike "leirdueanleggene" i Oslo-området? Jeg er interessert i både priser for "medlemmer" og "ikke-medlemmer", idet et medlemskap i en eller annen klubb/forening ikke er utelukket.

 

Åsraken til at jeg spør er at jeg ønsker å trene litt mer med hagla uten å ruinere meg fullstendig.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Hei.

 

Du har Losby på Lørenskog, er oppe på lørdager nå i vinterhalvåret, og tirsdag og torsdag i vår,sommer og høst på ettermiddag/kveld.

 

Sako_35

 

Bare lurer: når kommer våren til Losby?

Tirsdag og torsdag passer bedre enn lørdag, så jeg lurer på når jeg skal legge turen oppom.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...