Jump to content

Zeiss diavari FL 4-16x50


Obivan

Recommended Posts

Jeg har desverre ikke fått sammenlignet den med HT, men sammenlignet med min classic med 50 linse, så gir den noe mer kontrast i mørke. Den er bedre enn classic, men ikke nok til at jeg bytter classicen med en :mrgreen: . 4-16 er noe jeg kunne tenkt meg da.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ahhh... Flott syn. Fin børse og fint sikte. :)

 

Etter mye grubling frem og tilbake, ser det ut som om jeg kommer til å gå for en slik selv, til min Brno Fox .222. Er nokså stort på ei nett frøken som det, men det holder uansett til all jakt.

 

Har hatt noen runder med spørsmål om sikter selv, her på forumet, etter sikter i ca 50 mm's objektivstørrelse, og var på nippet til å gå for en Nickel 3-12x56 til elg-/hjortebørsa og heller sette på Diavari V'en i 2,5-10x50 på Fox'en, og har også sett andre interessante x56'er rundt omkring, men nei, det får bli en 50'er. Og selv om jeg har sett på maaange varianter, har denne 4-16x50'en og lurt baki hodet et sted, så da får det vel bli den da. Så "lyset" hos Landrø for noen år siden da jeg fikk tukle litt på det, og etter det har jeg vel alltid hatt lyst på det, men de er jo litt dyre nye da. Men det finnes jo noen brukte i blant. Må bare få igjen børsa fra Rafdal, med nytt avtrekk, så får jeg vri om lommeboka, diverse plastkort og kontoer for å se om jeg leder meg selv inn i fristelse før sommeren... Akkurat nå MÅ jeg ikke ha nytt sikte, så dessverre er jeg i overkant fornuftig for tiden. :?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...