Jump to content

.220 Swift. Godladninger?


einherje

Recommended Posts

Hei,lukke til med nytt våpen. 220 swift må vera eit bra kaliber. Men kva er ein g33/40? Ein låsekasse som er laga våpen på av børsemaker?

G33/40 er en smallring mauserkasse,en såkalt bergjeger karabin .Politiet i Norge brukte disse etter krigen.

Det spørs om du finner godladningen din før pipa er utskutt :?

Har ingen erfaring med 220 Swift ,men har 22-250 som har blitt lada med lette kuler i 50-55gr På min var pipa ferdig før 2000 skudd.

Link to comment
Share on other sites

Skjønner ikke vitse med disse store hylsene når det alikevel skal skytes så lette kuler? Da er det vel lite å hente kontra .223? Den ekstra hastighetn du får har vel ingen strengt tatt brukt for? Dyrere komponenter mer krutt forbruk og løps levetiden er mye kortere.. Kjøp deg ett løp med raskere snurr og skyt tyngee kuler, først da kommer hylsevolumet til sin rett.. Og sku du ønske tar de lette kuler og..

 

Skyter hull i hull med 55gr V-Max i villkatten min 1:7 (som forøverig er ganske nærme swiften): Ladedata: 42,2gr VV N550 - underkant av 1200ms, ca 1 gr under maks i rifla mi..

 

Nå skyter jeg reven med 80gr A-Max i 1010ms og reven dør like godt med den;)

 

 

Mvh

Aannerud

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...