Jump to content

Federal LR 210 tennhetter


hoterhals

Recommended Posts

Å så var man tom for winchester hetter som sklir på plass både i norma og lapua hylser som smør.. Gode råd dyre men xxl hadde jo federal hetter, til og med i sølv og de :-) nei og nei det skulle blir flotte greier.. 8) NOT! :evil:

 

Fytte f.. For pelle mainnskit hælv.. De står jo bætter meg ut av patronen.. Får jo nesten ikke floppet rundt dillon'en.. Forbainna skit hetter. :evil: Så søker jo man seg jo frem til at de er større enn andre hetter så forklaringen er der den. :roll:

 

Ville bare ventilere ut slik at andre som har et valg i lokal butikk, holder seg for god og heller velger feks winchester..

 

Så da er 900 hetter lagt på fjernlager og 100 i permanent lager.

 

Oppsummert: federal hettene er sikkert bra i seg selv men et h... Og lade for min del.

 

Fortsatt god kveld kamerater :-)

Link to comment
Share on other sites

Utelukkende brukt Federal fra 1996 og frem til i dag. Har faktisk ikke pressa ei eneste hette av annet merke. Visste ikke at det er noe galt med Fed 210 og Fed 215, kanskje fordi jeg ikke har prøvd noe annet?

 

Bruker armen på Lyman pressa mi når jeg setter dem i. Brukbar kraft på den. Men ja, jeg skal være enig at de av og til er litt "taite" å få inn. Har ikke reflektert mer over det, trodde det skulle være sånn.

 

Når det er sagt har jeg ikke hatt en eneste patron som ikke er gått av ved første avtrekk. 17 år og mange rifler og kaliber. Men sikkert bra de andre hettene også, for all del.

Link to comment
Share on other sites

Guest loudenboomer

Har hatt samme issue med Remingtion 9 1/2 - virker som noen merker (og lotter?) - er litt høye. Som Poacher sier - rens lommene godt - jeg setter i disse vanskelige med pressa (rock chucker) - tungvindt - blir aldri remington hetter igjen. Federal har jeg aldri hatt problemer med.

Link to comment
Share on other sites

Den dagen jeg må sitte å rense hettelommene, føler jeg necksizing og tempoet på karusellen vakler.. Blir itj aktuelt!

 

Nå er uansett et par tusen winchester hetter på vei posten til meg og de 900 federalhettene på vei til en federalbruker her inne :-)

 

Så da er det tilbakelagt issue.

 

Satt og så litt på saken igjen forrige kvelden, og tingen er at de er for høye.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...