Jump to content

Numrich forlanger våpenkort


furuoglyng

Recommended Posts

Handlet med Numrich tidligere i år og fikk også da spørsmål om våpenkort. Mailet over kopi av våpenkort og pass for å være sikker. Da var alt i skjønneste orden og delene kom i posten etter kun kort tid :D Tipper myndighetene overthere krever en form for dokumentasjon for å overholde de strenge eksportreglene vedr alt våpenrelatert.

Link to comment
Share on other sites

Hadde vært fint med en avklaring på behovet for dette. Meg bekjent, er det hvorvidt PRODUSENTEN har søkt om en generell eksporttillatelse på sine produkter eller ikke, som er avgjørende for hvorvidt det kan eksporteres eller ikke. Når noen avslår eksport, handler det ofte om en av tre ting.

 

- over $100 i verdi.

- manglende eksport tillatelse fra produsent.

- manglende betalingsmulighet, dvs. Ikke mulighet til å belaste utenlandske kort.

Link to comment
Share on other sites

Er stort sett de grunnene der ja.. i tillegg er en del land på en 'shit liste'. Det sies at vi nordmenn er en krevende (og liten) kundegruppe.

 

For antikke våpen som er reg. fri får man også spørsmål om våpenkort\verifisering fra politi. Litt "overkill" å levere inn ett våpen til vurdering hos politiet, når man bare er ute etter to grepsskruer.

 

Amerikanske eksport lover irriterer såppas, at jeg synes det i seg selv er god nok grunn til å ikke kjøpe amerikanske våpen (noe jeg ikke har vært så flink til..).

Link to comment
Share on other sites

Nå kan vel forhandlere stille hvilke krav de vil til utenlandske kjøpere, ser ikke noe problem i å vise at jeg er rettmessig eier av det våpenet jeg bestiller deler til,

dette har også noe med at de er redd for at amerikanske våpendeler skal brukes i terrorhandlinger mot amerikanske borgere.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...