Jump to content

Mitt første våpen!


omern

Recommended Posts

Tok jegerprøven for snart 2 år siden! Har måttet utsette våpenkjøpet grunnet økonomi! Men nå har julen vært bedre enn noen gang (høhø) så nå skal jeg endelig få kommet i gang med jakta! :o)

Det jeg lurer på er; Skal anskaffe meg hagle, å plassen jeg bor på gjør det vanskelig med plass til våpenskap, (også en utgift jeg gjerne utsetter til jeg bor litt mere praktisk!) Men faren min har våpenskap med hagla han arvet etter bestefar. (Fått våpenkort på affeksjonsverdi eller hva det nå ble til). Mulighet for å søke tillatelse med å ha det i skapet hans? evt skrive utlånspapirer under opphold? Hvordan går jeg frem i såfall til dette? Jeg har ikke bostedsadresse hjemme hos han lenger.

 

 

MVH nybegynneren.

Link to comment
Share on other sites

Var det jeg trodde. Bare minnes og huske at jeg hadde hørt noe om en måte å gjøre det på. Men da får jeg vel skaffe meg et våpenskap da! Kan jeg skaffe meg et lite ett, for å ha vital del i? passer best med plassen. Sålenge det er fg godkjent.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Tok jegerprøven for snart 2 år siden! Har måttet utsette våpenkjøpet grunnet økonomi! Men nå har julen vært bedre enn noen gang (høhø) så nå skal jeg endelig få kommet i gang med jakta! :o)

Det jeg lurer på er; Skal anskaffe meg hagle, å plassen jeg bor på gjør det vanskelig med plass til våpenskap, (også en utgift jeg gjerne utsetter til jeg bor litt mere praktisk!) Men faren min har våpenskap med hagla han arvet etter bestefar. (Fått våpenkort på affeksjonsverdi eller hva det nå ble til). Mulighet for å søke tillatelse med å ha det i skapet hans? evt skrive utlånspapirer under opphold? Hvordan går jeg frem i såfall til dette? Jeg har ikke bostedsadresse hjemme hos han lenger.

 

 

MVH nybegynneren.

 

 

Det er litt enklere nå enn tidligere å oppbevare våpen "hjemme hos foreldrene". Det var en endring som kom i revisjonen av våpenloven som kom med Storberget. Sikkert fordi jeg som eneste "lovlydige" person på dette området faktisk sendte en søknad til politimesteren i Oslo, som jeg soknet til dengangen, om tillatelse til å oppbevare våpen hjemme hos mine foreldere på vestlandet. Den søknaden ble innvilget, og i den neste revisjonene av våpenloven er det åpnet for slik "fremskutt lagring" uten å måtte formelt søke om det. Det er slik justisdep. skal fungere - loven skal tilpasses samfunnet etter tidens krav og samfunnets behov.

 

Men etter den vanlige sytingen fra Overlege Bull(shit) om øyeskader nyttårsaften, i Dagsrevyen på nyttårsdagen, er det tid for "hva vi traumatiserte medlemmer i AUF mener". Denne gangen var det Eskil Pedersen som fikk gyte ut med tullpratet sitt, uten et eneste kritisk spørsmål fra NRK. Er det journalister som jobber i NRK, eller er det bare mikofonstativer ?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...