Jump to content

Tips til grep s&w spesrevolver


martinJ

Recommended Posts

Gratulerer så mye med en fantastisk revolver. Kjent for meget gode avtrekk i både sa og da. Fortell meg gjerne noe mer om den hvilken dash (19,19-1, 19-2....), pris etc

 

jeg venter selv på en mod 66 med 2,5". Det er samme våpen bare i rustfri.

 

Jeg anbefaler så stort grep som mulig, min favoritt er Houge Monogrip. Har filt til litt på et slikt grep som sitter på en 686 og den går da i kassa. Mod 19 er jo en K ramme så det kan hende du ikke trenger file noe på den.

Link to comment
Share on other sites

Er en mod 19-5 round butt, måtte punge ut 3,5k, men revolvern er tilsynelatende ubrukt, og markedet av spesrevolver er jo ikke det helt store, ihvertfall ikke med justerbare sikter. Tenker det blir et sett hogue bantamgrep, ser greie ut og er billig, selvom revolvern strengt tatt fortjener noen lekre tregrep :D

Lokalpushern hadde en dønn strøken rustfri 2,5" Python også, særdeles vakker sak, er dog usikker på om denne går i kassa/vekta, men fy f... For en lekker sak :D

Link to comment
Share on other sites

Da var revolvern avhentet, veldig artig sak. Noen som har noen anbefalinger til ladninger til denne revolvern? har igrunn tenkt til å la den gå utelukkende med daff 38spesial, men har ikke lada eller skutt det kaliberet på ca 15år, så kuler må kjøpes inn, tenkte i første rekke 158grn SWC fra Haglund, men er egentlig ganske grønn i forhold til hva som er best.

Link to comment
Share on other sites

Gratulerer med en av de peneste revolverene jeg vet om! :)

 

Har selv en mod 19-2 med 6 toms pipe, Pachmayr grep og Millet baksikte. Skiftet fjærer, polert og montert avtrekkstopp.

Har også en mod 66 med 2,5 toms pipe. Original, men med Pachmayr Compact Grip. Mine relativt små hender liker Pachmayr grepene godt.

 

Kan også bekrefte at 105 grs SWC fra Clarry med 3,5 N310 bak fungerer svært godt i begge :)

 

M

Link to comment
Share on other sites

Har Houge Monogrip RB på min 686 2,5". Passer i kassen uten å file.

 

Stemmer nok dette, husker nå at jeg skar bort gummi for å redde inn noen gram. Min var i utgangspunktet en 686 med 4" pipe som ble kappet. Satte på Lpa txt sikte så da måtte det hentes gram både her og der.

Forøvrig ligge 66'en min nå hos postens tollager så da får jeg den nok til Mandag :-)

Link to comment
Share on other sites

Nå har jeg bestillt Bantamgrep til revolvern, samt et fjærsett. Ved svært nøye ettersyn ser jeg en og annen liten ripe på revolvern, meeeen revolvern er totalt sett ganske så strøken. Tok av sideplata for å ta en titt, litt merker i den ene skruen tyder på at det nok har vært tatt av før, innvendig var revolvern helt gullende ren, og finish på de innvendige delene var overaskende fin. Monterte en orginal avtrekkstopp i slissa bak avtrekkern, så da er det niks mer ettervandring. Revolvern var nok ganske tørr, etter innvendig rens og smøring var avtrekket betraktlig glattere. Nå er det bare å vente på pakke, skal få slengt opp et bilde etterhvert.

Link to comment
Share on other sites

er en liten skive som sitter i ei slisse bak avtrekkern, er ment å ta vekk ettervandring(og ser ut til å funke til formålet), ble visstnok fjernet fra produksjon da den kunne skape trøbbel på tjenestevåpen(utifra det jeg har lest), revolverne ble dog levert med slissa i ramma fortsatt.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Da var Hogue Bantam montert, en klar forbedring over det orginale kan en trygt si. Byttet sikteblad med et Weigand, dette også en klar forbedring. Fjærsettet er jeg dog mer i tvil om, virker som jeg kommer til å slite med vekta på SA avtrekk selv med den sterkeste rebound fjæra, har da skruen på mainspring helt i bunn, lurer litt på å sette inn igjen den orginale rebound færa, nå blir det først testing for å se om Wolff fjæra gir sikker tenning, skjønner det er en del som får noen klikk etter å ha bytta fjærer, blir det bare kluss setter jeg likesågodt inn igjen orginalfjærene og bruker tida på trening, jeg er jo av typen som gjerne sparker fotball med joggesko, så da kan jeg skyte spesfelt med orginalfjærer og :D

Flere som har slitt med avtrekksvekt ved fjærbytte??

Link to comment
Share on other sites

Vanlig at Wolff-fjærer ikke tilfredsstiller 1.36kg-kravet. Har også opplevd klikk, så nå bruker jeg en forsiktig modifisert originalslagfjær og en returfjær fra Wolff. Holder akkurat, og smeller hver gang.

 

Originalslagfjæra kan modifiseres ved å redusere bredden på den med smergel/fil. Lager timeglassfasong på fjæra slik at det ikke bli noen problemer med innfesting. Kurven må være jevn og uten hakk, ellers kan fjæra knekke. Kan bruke Dremel, men da må du kjøle ned fjæra ofte slik at ikke herdingen forsvinner.

 

Øivind

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...