Jump to content

Kappe ned løp


Chrono

Recommended Posts

Hei

 

Jeg er blitt vant og glad i 71cm lengde.

Min nye hagle har 76cm. Det er en billig sak som skal brukes til sjøfugl.

Må den evt. til børsemaker, eller er det en enkel sak med en bausag og litt sandpapir?

 

Er det noen som har gjort det selv? Tips og erfaringer?

Link to comment
Share on other sites

Mister du ikke muligheteten til og bruke chocker?

Eller gjenger du dette selv?

 

Hvis den ikke har utskiftbare chocker er det vel en innsnevring i løpet som utgjør en chocke. Da må du vel gjenge opp selv og kjøpe chocker som du setter inn? Hvis ikke blir det vel max åpen på begge?

Link to comment
Share on other sites

Jo, men det er PA-08 det er snakk om :)

Jeg hører chokene som følger med ikke er noe å skryte av, så da kan det kanskje være like greit å skyte uten.

 

Det føltes ut som jeg måtte bruke mer tid på å peke med hagla da jeg prøvde den på banen. Så det frister litt å kappe. Flott å høre at det er lett prosedyre :)

Men jeg får gruble litt til på det.

Link to comment
Share on other sites

Hvis ikke chocen er noe særlig, ville jeg kjøpt til chocer. Midway har mye forskjellig. Har kjøpt "hele rekka" + skeet-choce til min Remington derfra. Det som skjer hvis du kapper av er at du får full åpning, og spredning av hagla deretter.

 

Nå er ikke jeg noen hagleekspert, men jeg trodde det var foretrukket å ha lenger løp til å skyte over åpent vann, på hardskutt fugl og kanskje på lenger avstander enn på skogsfugljakta. Har to løp til min, et 60 cm til skog/diverse/småvilt, og et lenger til store vannflater.

 

"Svingen" blir veldig forskjellig, ja.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...