Jump to content

Rensing av pistol


Thomasd

Recommended Posts

Hei. Er litt ny på dette området.

Har nettopp kjøpt meg en ruger mark 3 og kjøpte med et rense/pusse sett

 

Er litt forvirret om hva man skal bruke da det er en med en beholder med væske og en med olje, og litt dårlig forklaring i bruksanvisning.

 

De heter: gunslick, ultra-klenz (flytende væske)

Gunslick, ultra-lube(olje)

Det følger også med stålbørse og tøybiter

 

Det jeg lurer på hvordan renser pistolen på riktig måte.

Helst steg for steg, med de forskjellige væskene og hva man bruke inni løp og resten av pistolen.

 

Klarer forresten å demontere våpenet :P

 

På forhånd takk ;)

Link to comment
Share on other sites

Hei, har brukt Gunslick sine produkt en stund på alle pistolene mine. Jeg er ivertfall veldig fornøyd. :D

 

Klenzen bruker du i løpet for å løse opp bly og kruttrester. Luben er for å bruke på kontaktflatene. Jeg mener det er unødvendig å pusse en .22. Jeg tror det holder å tørke fort at bolten/ sleiden der smørningen har klaket seg med krutt og dritt, for deretter å smøre den. Pass på å tørke av pistolen med en fille før du legger den i safen. Så ungår du rustflekker fra fingeravtrykk.

Link to comment
Share on other sites

Pusse en Ruger Mark 1/2/3? Hva er vitsen, de er jo som en AK47 hva angår vedlikehold :mrgreen:

 

Eg har ein Mark 1, og det er riktig at den tåler mykje men litt puss treng den innimellom. Etter 10-12 pakkar med CCI Standard eller Top Shot fjernar eg fett frå materampa og området rundt (gløym ikkje utsparinga til ekstraktoren) med ein tannpirkar. Av og til kostar eg meg på ein dråpe olje eller to på sleiden, og eg har gjort rein magasina for kulefett to gongar. Løpet har eg pussa ein gong, merka ingen forskjell. Sjølv etter tusenvis av skot ser eg ingen teikn til avleiringar i løpet.

 

For å halde pistolen rein og fin å sjå på tørkar eg berre over den med ei olja fille før eg legg den tilbake i skapet.

Link to comment
Share on other sites

Hvis børsten som følger med er en messing- eller kobberbørste så er det god fisk, men hvis det faktisk er en stålbørste så kast den like gjerne først som sist, eller i det minste legg den vekk i verktøykassa i boden eller lignende. På et våpen du bryr deg om har den ihvertfall ingenting å gjøre.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...