Jump to content

Demper til desert eagle ?


Dragonslayer

Recommended Posts

Har en desert eagle med både det vanlige standard løpet og ett 14 " løp ( mounten eagle )

 

Vurderer å få en børsemaker til å kutte / gjenge opp 14 " løpet å lage en demper på denne.

 

Er dette mulig ? vet at det egentlig er latterlig med demper på en Desert eagle men dette er kose våpnet mitt så det brukes ikke til presisjons skyting

Link to comment
Share on other sites

I utgangspunktet tror jeg ikke det er noe problem hvis du lader din egen ammunisjon. Det er ikke enkelt å regulere gasstappingen på disse skyterene, slik man kan gjøre med gassopererte rifler.

 

Jeg har en anelse om at du må lade patroner spesielt for 14" løp med demper, ellers bør det gå bra. Det eneste andre problemet jeg kan tenke på er at siktene kan bli for lave. I dette tilfellet vil jeg tro det er greiest å montere et rødpunkt eller en pistolkikkert.

Link to comment
Share on other sites

.44 Ørna skal vel ha 240gr tunge kuler for å fungere presisjonsmessig. Helmantel er det som fungerer best mtp gass-systemet som ikke liker bly.

 

Edit: Fra manualen til Ørna...

 

Semi-jacketed bullets provide best functioning

and reliability. Do not use unjacketed lead

bullets. Full metal jacket bullets may be used

if they have a fully encapsulated base (no

open lead core base). The Desert Eagle pistols

are designed for: .357 Magnum ammunition

(158 grains), .44 Magnum ammunition (240

grains), and .50 Action Express ammunition

(300/350 grains).

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Skikkelig bedritent å få tak i 10-14 tommers løp, så det hadde jeg ikke kuttet på :) Du får sikkert en god pris om du skulle selge (jeg kjøper :D).

 

Sånn til spørsmålet ditt, ja det er mulig. Finnes et par youtubevideoer med en som har gjort nettopp dette, men på et 10-tommer løp. Vedkomne skyter subsonic 44 med den (uten at den veksler naturligvis).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...