Jump to content

Noen som har en Remington 770?


Mas-36

Recommended Posts

Hei.

 

Jeg lurer på om det er noen som har en Remington 770 her inne? Hva kan dere si om den rifla?

 

Jeg vil da ha svar fra noen som har en eller i det minste har skutt med en. De som har klådd på en i butikk trenger ikke si noe, da jeg allerede vet den er billig laget/skranglete og virker tvers gjennom billig og jeg burde kjøpe noe annet.

 

Derfor vil jeg ha svar fra noen som har en eller har brukt en :lol:

 

Håper noe vil svare.

Link to comment
Share on other sites

Beklager, glemte av tråden. Nå har jeg ikke store erfaringsgrunnlaget, så du får ta det det er. Avtrekket var vondt, sluttstykket gikk tregt, en enorm plastfølelse, slark og en følelse at dette var et skikkelig billig produkt laget for kun å tjene penger. Presisjon kan jeg ikke si noe om.

Link to comment
Share on other sites

Presisjonen er helt grei, sluttstykket kan være krangelete, vil f.eks ikke lukkes med tomt magasin.

 

Kompisen min som har den syntes den var en grei nok førstegangsrifle, og brukte den på reinsjakt i august, men kommer trolig til å bytte til noe bedre nå som han vet at han liker jakt.

Link to comment
Share on other sites

Så det er en hybrid mellom Mauser M98 og Tikka T3 :mrgreen:

 

Jaja rifla skal hentes i morgen. Skal bli spennede om jeg liker den etter ei stund eller ikke. Kan leve med mye rart bare den sier pang, treffer der jeg peker og ikke knekker i flere deler av normal bruk :lol:

Link to comment
Share on other sites

770 er et lite mysterium.

Remington fikk den utrolige ideen å lage en billigversjon av en billig Rem 700. Resultatet ble en rifle som de fjernet alle gode løsninger som Rem 700 hadde og erstattet disse med dårlig fungerende løsninger som de kopierte fra, nettopp dårlig fungerende rifler.

Link to comment
Share on other sites

Første tur på banen med M770en i dag og har fått skutt ut 20 skudd med den.

 

Presisjonen var ok til elgjakta, men ikke mere. Har i kveld pusset litt ut av løpskanalen så løpet ligger fritt. Så får jeg se neste helg om det hadde noe å si. Skal også teste annen ammunisjon da og se om det også hjelper. Kan være løpet trenger noen skudd før det skyter bedre også. Da det ikke er uvanlig på enkelte våpen.

 

Men så langt. Helt grei rifle for en billig penge.

Link to comment
Share on other sites

Andre skyting unna gjordt :wink: 30 skudd ble det i dag.

 

Hadde ikke igjen noe annen type ammunisjon og har ikke fått Partizanen jeg bestillte enda så det ble mere S&B FMJ. Løpskanalen ble pusset siden siste skyting så løpet lå nå fritt. Dette pluss noen skudd gjorde at presisjonen var i dag mye bedre. Sluttstykke gangen og avtrekket har også startet å slite seg til og går nå mye bedre.

 

Skal bli moro å fortsette å se hvordan dette blir. Så langt meget fornøyd med Remingtons svar på Tikka T3 etter 50 skudd :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...