Jump to content

Hylser i oppvaskmaskin


Stihl Crazy

Recommended Posts

Joda, men min ultralydvasker er liten og søt

og tar gjerne 20 hylser i slengen, men hvis du har

10 kilo hylser så er det like greit å stappe dem i en (opp)-vaskemaskin hvis du ikke har bråttom.

Du klarer fint 3 runder i døgnet eller mer med en maskin.

Jeg kunne jo tørke hylsene i ovnen på 70-80 grader, men jeg har god tid, sprer hylsene ut over ett bord og bruker en vifteovn uten varme og tørker hylsene fint over natten.

Miljøvennlig :-)

 

Mvh

Jim114

Link to comment
Share on other sites

sikker sinnsykt dumt spørsmål....bruker man såpe i vaskemaskin?..... :oops:

 

Vanlig dosering billigste vaskepulver fra REMA 1000.

(Parfymefri uten å koste ekstra :-)

Hylsene ligger i ett sammenknyttet solid bærenett fra CO-OP.

Se youtubesnutten linket over.

 

Mvh

Jim114

Link to comment
Share on other sites

går det ikke an og stappe de ned på alle de piggene som stikker opp i maskina da

Joda, da får du tromlet hylsene samtidig, etterhvert som vannspruten spyler dem av piggene og hiver dem rundt inni maskinen :mrgreen:

 

Gjekk veldigt bra hylsene sto på plass etterpå i maskina eg brukte. Har ett tips eg tenkte eg skulle videreformidle. For å få skikkelig blanke hylser så kan ein setta dei i ein hylseholder, eg har brukt lee sin. Den passe inn i ein drill deretter kjører ein på samtidig som ein har ei slags mjuk fila fra Jula har artikelnr 021951. Hylsene blir veldigt bra etterpå.

Link to comment
Share on other sites

Har prøvd litt meir trur kanskje at hylsen blir like reine at varmt vatn og Zalo i vasken eller ei bytta vatn ein times tid. Eg brukte skikkelig varmt vatn, er temmelig varmt det som kjem ut av kranen tok og ei koka fra vannkokeren. Etterpå skålte eg de grundigt og sat de til tørk på ett spikerbrett (fjøl med spiker på) i ett varmeskap.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...