Jump to content

Ruger Mark II Volquartsen Masters


ktm250sx

Recommended Posts

Jeg fikk låne en pistol av overnevnte utgave her om dagen. Den gikk helt utrolig godt med bare vanlig CCI standard ammunisjon.

 

Skøyt utelukkende 47,48 hver serie. :D

 

Er det noen her inne som har vært borti disse før?

 

Jeg kunne få den for 7000,- er det en grei pris?

 

 

og, hva er den råeste 22lr konkurranse ammunisjonen man får om dagen? Hadde vært utrolig gøy å klart 50 en gang...

 

478-masters-with-zebra-wood-grips.jpg

Link to comment
Share on other sites

Nei, det er nok helt sant det! Som vanlig.. Det er skyttern som ikke gjør jobben, men har lyst til å få tak i noe match ammo også. Da vet jeg den presterer maks. :)

 

Tanken bare streifet meg siden jeg ofte hører merkbar hastighetsforskjell når jeg skyter CCI standard i salong med demper. Er vel ikke mange mm det utgjør på 25m vil jeg tro.

 

Det spørs vel om ikke jeg går på en smell og handler..

Link to comment
Share on other sites

Jepp, det stemmer! Fant den på hjemmesiden til volquartsen, men den ser helt lik ut mtp. customarbeide som den jeg skøyt med.

 

Det er en mkII kompisen min har ja. Hva er forskjell på III og II?

 

Har aldri sett de til salgs her i landet før, men det er vel fordi det er andre ting som er mer populært!?

Link to comment
Share on other sites

MKIII har magasinutløser på tommelen, ladet kammer-indikator og magasinsikring (får ikke gjort avtrekk uten magasin i våpenet). Kun tommelmagasinutløseren som er en forbedring, det andre er forhatte deler, og det man ikke uten videre kan skru ut og kaste finnes det erstatningsdeler for (søk på "LCI filler" på www.rimfirecentral.com).

 

MKII har altså hælutløser på magasinet, lar seg avfyre også når magasinet er tatt ut, og du må selv dra tilbake sluttstykket for å sjekke om det er patron i kammeret.

 

Til norske programmer er MKII en bedre pistol. Færre deler, dvs mindre som kan gå galt. Når det er sagt, så er driftsikkerheten til MKIII mer enn god nok med riktig ammunisjon (ikke for tam).

 

Raske magasinskift er selvsagt enklere med MKIII, men enn så lenge er det ikke noen dynamisk klasse for .22lr. I USA er det blitt pop å skyte på stålblinker på tid med .22lr ("Steel Challenge"), men jeg har ikke sett noe tilsvarende i Norge.

 

Øivind

Link to comment
Share on other sites

Det mest problematiske med pistoler av denne typen er at de ikke har justerbart avtrekk.

 

Veier avtrekket ikke inn i en kontroll på et stevne, kan du i praksis bare gå hjem igjen :mrgreen:

 

Ellers er det svært få pistoler i kal 22 som har like god gjennomsnittlig presisjon i kal 22 som en MK2 el 3 :D

Link to comment
Share on other sites

Sitter vel litt i glasshus her, men uttrykket "Å sminke en gris" renner meg i hu. Skyter selv med en High Standard fra 1966 og er derfor ikke meningsberettiget i denne diskusjonen, men Ruger blir aldri en matchpistol. Pen pistol var det jo, grunn god nok til å eie en. Men vil du at 50poengerne skal komme, tror jeg at en pistol bygd fra grunnen av som matchvåpen vil gjøre det lettere. Er selv i fasen"leting etter matchpistol som ikke setter begrensninger for meg" da jeg har skumle planer innen .22 sjangeren..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...