Jump to content

Jericho 941 (Baby Eagle) tråden


runev78

Recommended Posts

Jeg har nettopp handlet Jericho 941F 9mm fra IMI og er strålende fornøyd.

 

Ønsker å få justert avtrekket (litt tungt) og kanskje bytte til hogue grip og justerbart sikte.

 

Noen som har eller kjenner til noen som fikser avtrekket på slike?

Har hørt at det er cz og tanfoglio kloner, passer det meste av deler til en slik?

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte den brukt av en på forumet her.

De er ikke vanlige her til land og har lett leeeenge etter en slik.

 

Så en til salgs en uke etter jeg hadde kjøpt 9mm, så da måtte jeg selge den først og søke på nytt.

Heldigvis var selgeren av jericho tålmodig og ventet på meg :-)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 months later...
  • 9 months later...

Da har jeg jammen blitt eier av en IMI Jericho 941F og tenker således å begynne å bruke den til IPSC Production. Det vil si så snart jeg får tatt dette kurset da.

 

I og med at jeg må stille klar til kurs med full belte og hylster samt magasiner, så lurer jeg på hvilken combo passer en 941. Har sett ut Ghost, men aner ikke hvor kompatible slike hylstre/holdere er.

Link to comment
Share on other sites

tja.... er du ikke nå på rask vei til å forstå hvorfor Jericho ikke er en populær pistol? (for all del, den er god i seg selv, slik en pistol som består av italiensk produserte deler, av tsjekisk design som er satt sammen i Israel kan være) Men spesifike hylstre til den er det langt mellom. Kanskje Fobus kan ha?

Link to comment
Share on other sites

Var hatt 941 - antagelig den runev78 skal selge mag'ene til nå, det er da i tilfelle Tanfo mag kjøpt hos Winge ;)

 

Kjøpte den selv brukt altfor dyrt hos Børselars, og etter en sesong i production ble den solgt til fordel for en Sp01...jeg fikk mange xtra poeng med å bytte, men lykke til med å prøve dere i production med disse... De hylstrene jeg solgte med var forøvrig kjøpt direkte fra Israel.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 2 weeks later...
  • 4 years later...

Ser at denne tråden har vært død veldig lenge men jeg prøver. Fant en brukt 941 til 8k lurer på om der fortsatt er fornøyd med den? Kan den sammenlignes med CZ shadow serien?

Den er ganske kompakt, går denne i spesialpistol kassa?

 

 

Takk for svar

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...