Jump to content

Sko og sokker til jakt i afrika


svinejakt

Recommended Posts

Hei,

 

Drar nedover til Sør-Afrika 1. november. Hurra.

Skoa jeg brukte der nede i fjor som var greit ingåtte hiking sko har problemer og jeg må muligens kjøpe meg nye og bruke de med bare 1-2 uker på baken. Jeg har tenkt å bestille Courtneys til jeg kommer ned, men tør ikke å bruke de før de er inngåtte. Noen mener man kan det, men skeptisk til skinnsko slik. Forslag?

 

Del 2 er sokker. jeg brukte ulvangsokker som var greie, men hva bruker dere?

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte meg noen gaitors laget av impalaskinn da jeg var nede i Namibia nå i sommer. PH brukte lave

Courneys med samme type gaitors. Var på slutten av jakten jeg kom til å spørre hvor man kunne kjøpe slike.

Han så på meg med vidåpne øyne. Why didnt you ask me in the beginning? We have plenty of those in the office, made by a local bushman woman.

Kommer til å bruke lave sko, med gaitors på mine fremtidige Afrikajakter :wink::wink:

Jeg spankulerte rundt med halvhøye forede støvler fra Wolverine (ikke fra brukeren her inne :D )

Link to comment
Share on other sites

Må presisere at terrenget jeg for det meste jaktet i var bush, tett bush, og jævlig tett bush.

Tørt gress, torner, greiner, sand... Alt havner ned i støvler og sko uten gaiters. Blandet med salt svette er dette et effektivt slipemiddel :wink:

Skal innrømme at jeg kunne unngått mye av sår og rifter hvis jeg hadde brukt langbukser, men det var et valg jeg tok pga. varmen. When in Rome, do as the Romans :wink:

 

Du får ha en riktig god tur Svinejakt :thumbup:

Og tro nå aldri at du slipper unna et reisebrev her inne :wink:

Skal ha meg et par Courtneys en gang :wink:

Link to comment
Share on other sites

Har flere par Courtneys men, kom over noen fine sko laget av en lokal lær produsent!!utrolig fine lette og med såler man merker allt av greiner og kvister under så de er perfekte til smyging...lærgaiters finner man i neste alle skikkelige våpen butikker dernede... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Må presisere at terrenget jeg for det meste jaktet i var bush, tett bush, og jævlig tett bush.

Tørt gress, torner, greiner, sand... Alt havner ned i støvler og sko uten gaiters. Blandet med salt svette er dette et effektivt slipemiddel :wink:

Skal innrømme at jeg kunne unngått mye av sår og rifter hvis jeg hadde brukt langbukser, men det var et valg jeg tok pga. varmen. When in Rome, do as the Romans :wink:

 

Du får ha en riktig god tur Svinejakt :thumbup:

Og tro nå aldri at du slipper unna et reisebrev her inne :wink:

Skal ha meg et par Courtneys en gang :wink:

 

Den slipeeffekten vil jeg gjerne unngå, høres lite behagelig ut;) I Eastern Cape er det ikke så mye av den typen terreng, men plenty med torner. Jeg elsker å bruke shorts så får nok noen røde striper på beina i løpet av den uka, men det er som sagt eget valg.

Fikk beskjed igår at sko og gaiters fra Courteney ligger klare i Port Eliazabeth. Også bestilt sele for kikkert, håper den også er grei.

Det jeg frykter mest nå er at jeg må bare bruke joggesko med gaiters, siden skoa jeg skulle bruke er ødealgt. Vet ikke om jeg tør å dra på courteney safari uprøvd og begynne å traske. Lukter blemmer lang vei.

Bare 3 dager igjen :) Og ja rapport skal leveres. Maser på andre så får jeg også levere selv;)

 

Donner: Slike lærsko har jeg hørt om andre steder også. Spesielt da i Namibia. Høres fantastiske ut i riktig landskap:)

Takk for input fra alle!!

 

En siste ting, fortsatt veldig spent på om de passer meg. Jeg bruker 44,5 i norge. Bestilt size 10 der nede. Hvis ikke de passer blir de med til Norge for salg her. Håper de passer:D

Link to comment
Share on other sites

Courtney sko trenger ikke rare inngåinga, jeg har Selous og de tok jeg rett ut av eska og dro på jakt, ikke nooe problem. Sokker så bruker jeg normale tynne ullsokker, ja ull, den transporterer svette bedre en bomullsokker.

Da krysser jeg fingre for det Hallgeir:) Har 3 dager før jakt starter, prøve de litt ut da.

 

Donner: Da virker 10 litt smått, men den er visst brei foran. Jaja, satse på at de passer.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...