Jump to content

aimpoint micro vs docter holosight


tulling

Recommended Posts

Har bestemt meg for å gå til innkjøp av en av disse til elgrifla.(sauer 202 outback)

Jeg jakter med løshund, og av prinsipp skyter jeg ikke elg som ikke står for hund,(det er jo det samme som at det blir en mindre å skyte for hunden) men har seff ingeting i mot at andre skyter sine elger på sin måte. Ja ja nok om det.

Men min måte å jakte på gir meg sjelden skyteavstander på over 40 meter,og kunne således godt greid meg uten optikk. Men da jeg har montert lyddemper innbiller jeg meg at dette er enklere monteringsmessig.

Det jeg funderer på er hvilke muligheter for linsebeskyttelse som finnes, og hvem som har den beste løsningen for dette? En annen ting er hvilke produkt som er mest solid?

 

Jon R

Link to comment
Share on other sites

Hei, og takk for svar. Kikkertsikte er helt uaktuelt, da det er det jeg har, og bruksområdet mitt så er det helt unødvendig med forstørrelse. Hoved argumentet mitt for en av disse løsningene er vekt, etter ei uke med børsereim konstant over aksla, så tenker i hvertfall jeg på hvor jeg kan spare gram de resterende 7-8 ukene med elgjakt. Men finnes det ingen form for regnbeskyttelse for hverken micro el holosight?

Hvordan er erfaringen med noen dråper på linsa da? går det greit å skyte lell?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...