Jump to content

Ettersøkshund i Kongsvinger-traktene?


fredrik

Recommended Posts

Og det kan jaktes rådyr i morgen, er ikke noe elgjaktstart på de traktene i morgen? Mange steder i Hedemark er det vel jaktstart 25 september, vet ikke om det er andre områder som har utsatt jaktstart!

 

NKK sitt ettersøksregister er et sted å starte!

 

http://web2.nkk.no/ettersokshunderegister/" target="_blank

 

 

Skitt jakt. :)

 

Sako_35

Link to comment
Share on other sites

Takk for svar. :)

 

Står ingenting i jaktkortet mitt om at det er jaktstopp på rådyr under elgjakta. Kortet er kjøpt av statsskog.

 

Takk for tipset ang NKK. Har sett der, men er jo så fryktelig mange. Og er litt usikker på hvilken ende jeg skal begynne. Er vel greit å ikke ta en som skal på elgjakt? :P

Link to comment
Share on other sites

Tja, tar du bort elghundene blir ikke lista så lang. Dernest hadde jeg sett på postnummer og ringer en eller annen drever, petit eller dachs i nærheten av der du har tenkt å jakte. Med litt flaks går det sikkert greit. Du er jo en hyggelig fyr og det er mange av hundeførerne også så dette tror jeg ordner seg. Skitt jakt!

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

Da jeg bodde i Kongsvinger området så startet alltid elgjakta den 5/10 og det gjør den fortsatt. Dette vet jeg fordi en kompis jakter ved Lunderseter. Og de er i gang i dag :wink:

Link to comment
Share on other sites

Har jaktet litt fugl på noen av Inaturs områder. Det har alltid vært samjakt der jeg har vært. De gangene jeg har truffet elgjegere så har de i all hovedsak vært trivelige og greie å ha med å gjøre. Alt har forløpt uproblematisk.

 

Stort sett veldig bålfikserte disse elgjegerene :)

Link to comment
Share on other sites

Ingenting som er bedre enn det! :)

 

Har satt av fredag og lørdag til rådyrjakt nå. Ettersøkshund er på plass fra og med tirsdag, så det ordnet seg. Ble dessverre ingen jakt i helga. Alle med ettersøkshund er på elgjakt eller bortreist på andre måter.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...