Jump to content

Oppegård SL PPC Vinter Cup 2013/14


ojoh

Recommended Posts

Oppegård SL gjenntar suksessen fra i fjor og inviterer til PPC1500 vinter cup på Kurud

 

Dag Dato Kl. Oppegård SL Open PPC1500 Winter Cup Sted

Lø 02.11.13 10.00 OSL Open PPC1500 Winter Cup nr. 1, P1 - P8 Kurud

Lø 30.11.13 10.00 OSL Open PPC1500 Winter Cup nr. 2, P1 - P8 Kurud

Lø 04.01.14 10.00 OSL Open PPC1500 Winter Cup nr. 3, P1 - P8 Kurud

Lø 01.02.14 10.00 OSL Open PPC1500 Winter Cup nr. 4, P1 - P8 Kurud

Lø 01.03.14 10.00 OSL Open PPC1500 Winter Cup nr. 5, P1 - P8 Kurud

Lø 05.04.14 10.00 OSL Open PPC1500 Winter Cup nr. 6, P1 - P8 Kurud

 

Forhåndspåmelding til oivindj(alfakrøll)no.ibm.com med navn, klubb og WA ID, eventuelt påmelding ved oppmøte på banen. Oppmøte 30 minutter før skytring, ellers går plass til annen skytter.

 

Det kan skytes følgende grener:

- P1 = Revolver 1500 (R1500) – 150 sk

- P2 = Pistol 1500 (P1500) – 150 sk

- P3 = Standard revolver 6" (SR6) – 60 sk

- P4 = Standard revolver 4" (SR4) – 48 sk

- P5 = Standard revolver 2,75" (SR2,75)– 48 sk

- P6 = Standard pistol 5" (SP5)– 60 sk

- P7 = Standard pistol 5" faste siktemidler (SP5FS) - 48 sk

- P8 = Open (Pistol /Revolver) – 60 sk

 

Det vil bli premiering til de tre beste av fire tellende runder sammenlagt innenfor de fire angitte grupper under

- P1 (R1500)

- P2 (P1500)

- P3 (SR6) + P6 (SP5) + P8 (Open) (600 matchene)

- P4 (SR4) + P5 (SR(2.75) + P7 (SP5FS) (480 matchene)

 

Vi deler konkurransen i to klasser (klassifisering i WA registeret ved siste konkurranse teller):

- Klasse 1. for High Master, Master og Expert

- Klasse 2. for Marksmen, Sharpshooter

 

Startavgift: Betales ved oppmøte på banen.

- Full match (150 sk): 100 kr

- Kort match (60 sk / 48 sk): 50 kr

 

Stevneoversikt er sendt NSF Akershus for approbering av matchene. Alle P1500 og R1500 resultater rapporteres til WA fortløpende. Følg med på http://www.oppegaardsl.no" target="_blank

Link to comment
Share on other sites

Det er mulig å skyte flere omganger på en dag, men du får bare tellende en omgang i hver klasse. Dvs at du kn skyte en R1500 og en P1500 i tillegg til noen kortmatcher hvis du har ork. Erfaring fra i fjor var at det kan bli kaldt og da er ofte litt mere slitsomt å skyte mange omganger. Standplass er under tak og vi har klubbhytte med god varme...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Første runde av OSL Open PPC Winter Cup er tilbakelagt og vi fikk igjennom 56 starter i løpet av en hektisk lørdag. Været var absolutt på vår side og temperaturen var høstlig, men levelig. Det ble gjennomført 36 fullmatch (150 sk) starter og 20 kortmatch (60/48 sk) starter. 13 nye PPC skyttere fikk sin godkjenningsmatch og det begynner å bli et godt tilfang av godkjente PPC skyttere i østlandsregionen.

Neste runde av OSL Open PPC WC går av stabelen lørdag 30 november og det er bare å melde seg på. Vi vil legge 3 x 150 matchene fortløpende slik vi er sikret god lys for disse, og fylle på med kortmatcher.

Programmet for runde 2 den 30/11 i OSL open PPC WC:

Lag 1 Kl 1000 - 1500 Match (16 plasser)

Lag 2 kl 1130 - 1500 Match (16 plasser)

Lag 3 Kl 1300 - 1500 Match (16 plasser)

Lag 4 Kl 1430 - 600 Match (16 plasser)

Lag 5 Kl 1500 - 480 Match (16 plasser)

Lag 6 Kl 1530 - 480 Match (16 plasser)

Vi vil legge opp til at alle som melder seg på forhånd i alle fall får en 1500 match, men at det er mulig å melde seg på med to 1500 matcher - men at de som har to plasser må avgi en hvis det kommer flere påmeldinger enn det er plasser i lagene. Påmelding til Oivindj(alfakrøll)no.ibm.com

Øivind Oppegård SL

Link to comment
Share on other sites

Bredo er en svært dyktig skytter og har tidvis mye smart å komme med ... men når det er sagt så ligger det en historie bak her som har utløst dette håpløse og barnslige innlegget i skytternytt, jeg kan skjønne hans motvilje mot det "nye" og han er ikke alene om føle at noe han vært med å bygge opp forandrer seg og så smått skifter fokus.

 

Ei heller har han nok satt sin fot på Kurud skytebane på en stund siden han tydeligvis ikke har fått med seg at vi har fasiliteter med EM standard for PPC skyting når han påstår at slike anlegg ikke eksisterer i Norge.

 

PPC er i kraftig vekst og Oppegård Skytterlag har satt seg fore å være en primus motor og et samlingspunkt rundt denne øvelsen, uten å ha sjekket er jeg ganske sikker på at vi har det beste anlegget, utdanner flest skyttere og avholder flest og best konkurranser i PPC ;-)

Link to comment
Share on other sites

... men når det er sagt så ligger det en historie bak her

 

Nettopp. Derfor er jeg meget skuffet over redaksjonen i Skytternytt som lar slik komme på trykk. Hvis det er noe skyttersporten trenger så er det samhold på alle fronter, og det er derfor ubegripelig at Skytternytt gir en åpning for noe som kan bli til real skittkasting i eget hus.

 

Ja, Øivind's PPC-innlegg hadde faktafeil, og det har også innlegget til Bredo Diesen. Så la det bli med det.

 

Jeg oppfordrer alle som driver med PPC, og som måtte værke i skrivefingern til å svare på innlegget i Skytternytt til å LA DET VÆRE! Skytesporten trenger ikke slikt!

Kommenter det heller her, detter er jo et diskusjonsforum.

 

Jeg har ikke noe imot hverken Øivind eller Bredo, og slik håper jeg at det forblir. Vi er faktisk mye bedre tjent med å invitere herr Diesen til å komme å prøve PPC, og samtidig bør kanskje flere av oss prøve seg på fripistol, det trengs større deltagelse der også.

Link to comment
Share on other sites

Kort så kommenterer han to sider med PPC skyting,

Det ene er at han mener tohåndsskyte programmer ikke er egent for nybegynenrer og at det i bunn og grunn er for lett. Det får stå for hans egen regning.

Det andre er PPC ikke akkurat burde kalles altivt og omfattende med det beskjedne antall skyttere i Europa som bedriver det. Det har han nok et poeng i, selv om man kunne vinklet det noe annerledes fra begge sider.

 

Konklusjonen var at NSF ikke burde drive med PPC.

Link to comment
Share on other sites

Bare slik at det er sagt, så må jeg dementere alle eventuelle spekulasjoner om det er en pågående konflikt mellom Bredo Diesen (BD) og undertegnede og eller styret i Oppegård SL. Hvis det er noen konflikt så er den i tilfellet oppkonstruert.

Hvis innlegget til BD skal ha noen verdi som utgangspunkt for diskusjon, tror jeg det blir meningsløst å spekulere i motiv og bakgrunn, men heller lete etter eventuelt budskap. Da budskapet druknes i mindre heldige forsøk på å rakke ned på PPC, må jeg understøtte med noen antagelser.

Jeg antar at BD mener at NSF kun i hovedsak skal rette sin skytevirksomhet innen pistol mot de tradisjonelle banegrener hvor enhånds skyting er dominerende, og ikke at NSF har som oppgave å fremme generell skyteinteresse med pistol, det være seg bane, felt eller PPC. Her har han også en oppfatning at opplæring gjennom enhåndsskyting er den eneste inngang til NSF's skyeverden for nybegynnere. I BD's skytterverden er enhånds baneskyting den ultimate øvelse og alt annet blir annenrangs. Det erfaringsgrunnlag han glatt overser er at det er ikke slik at en suveren baneskytter vil hevde seg umiddelbart innenfor hverken feltskyting eller PPC, fordi dette er forskjellige øvelser med andre kvaliteter og og som derfor krever forskjellige ferdigheter.

Det neste argumentet jeg kan finne er at en øvelse som ikke har mange aktive har ikke livets rett. Om en øvelse er i positiv eller negativ utvikling er uinteressant for BD. Han nekter tydeligvis å ta inn over seg at Oppegård SL ( hvor han selv er utmeldt medlem) har i løpet av 1 år utviklet et PPC miljø i østlandsregionen hvor vi har utdannet opp mot 100 skyttere, nå fyller samtlige tilgjengelige startplasser i en PPC vinter cup seks ganger i løpet av vinteren. Oppegård SL har arrangert det første ofisielle NM PPC og vi er forespurt av WA PPC1500 om vi vil arrangere europamesterskapet i 2014 hvor vi forventer opp mot 150 skyttere over 4 skytedager. Dette er vel ikke typiske trekk for en døende aktivitet..?

Dette har en vært et rent overskuddsforetagende for Oppegård SL og vi har sett dette som en utmerket mulighet for oss som klubb. Det har ikke fortrengt annen aktivitet, men snarer vært en berikelse for vårt miljø og den generelle aktiviteten. Vi har i løpet siste år økt medlemsmassen med rundt 25% (over 40 nye medlemmer...). Det som får en klubb levende og attraktiv er initiativ og engasjement. Og da er vi inne på min andre antagelse hvor jeg mener at BD tar feil ved at han tror at en satsing på PPC vil fortrenge annen virksomhet i NSF.

Jeg er veldig enig med tidligere kommentarer om at sleivspark bør ikke besvares med sleivspark og at skytesporten kanskje ikke trenger slike diskusjoner hvor pistolgrener og disipliners verdighet og berettigelse settes opp mot hverandre.

Øivind Johnsen

Link to comment
Share on other sites

Hei Tom, vi arrangerer PPC kurs med jevne mellomrom, og da legger vi ut invitasjon på hjemmesiden våre http://www.oppegaardsl.no" target="_blank og jeg sender gjerne ut en melding på Kammeret. Vi vil varsle PPC kurs i god tid og jeg regner med at vi kjører neste kurs en gang i januar / februar slik at nye skyttere skal få litt praksis i løpet av vintercupen. Hvis det blir stor etterspørsel kan vi sikkert kjøre et kurs før jul....

( vi tar 400 kr for kurset som går over to dager pluss en kursmatch )

Øivind, Oppegård SL

Link to comment
Share on other sites

Det er bare en uke til runde 2 av OSL PPC1500 Winter Cup lørdag 30. november. Vi har snudd litt på rekkefølgen av matchende fra første runde for å sikre at vi har godt skytelys helt ut til 50 yard på 1500 matchene. Det blir lagt opp til at alle som forhåndsmelder seg skal få minst en 1500 match. Det er noen ledige plasser på lagene og vi har lagt en foreløpig startliste ut på hjemmesiden til Oppegård SL www.oppegaardsl.no

Påmelding skjer ved å sende en epost til oivindj(alfakrøll)no.ibm.com

Øivind Johnsen, OSL

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Da har vi lagt bak oss runde 2 av OSL Open PPC Winter Cup. Deltagelsen bar preg av skyttere som hadde levert våpen til tuning, noen på NSF Dommerkurs (undertegnede inkl) og feriereiser.... men det ble litt over 30 starter, og de som møtte hadde greie skyteforhold med levelig temeperatur. Neste runde er like over nyttår, lørdag 4 januar 2014. Forhåndspåmelding sendes til oivindj(alafakrøll)no.ibm.com

 

Vi har besluttet at vi endrer regelene noe slik at det blir premiering til de tre beste av tre (ikke fire) tellende runder sammenlagt innenfor de fire angitte grupper under

- P1 (R1500)

- P2 (P1500)

- P3 (SR6) + P6 (SP5) + P8 (Open) (600 matchene)

- P4 (SR4) + P5 (SR(2.75) + P7 (SP5FS) (480 matchene)

 

Vi deler konkurransen i to klasser klassifisering i (WA registeret ved siste konkurranse teller), og for 600 / 480 matchene vil høyeste klassifisering i P og R telle. Hvis det blir få deltagere i kortmatchene vil vi vurdere å slå disse sammen til åpen klasse i hver av gruppene:

- Klasse 1. for High Master, Master og Expert

- Klasse 2. for Marksmen, Sharpshooter

 

Foreløpig sammenlagtresultat ligger på hjemmesiden www.oppegaardsl.no under folderen "Resultater"

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Godt nytt år,

 

Da er vi klar for 3dje runde OSL Open PPC WC førstkommende lørdag 4 januar kl 1000 på Kurud i Oppegård. Værmeldingen er lovende med 5 plussgrader og opphold (evntuelt minimalt med nedbør...)

Vi har noen plasser igjen i lagene og jeg stenger forhåndspåmeldingen fredag 3/1. Foreløpig startliste ligger ute på hjemmesiden vår www.oppegaardsl.no

 

Lag 1 Kl 1000 - 1500 Match (2 plasser ledig)

Lag 2 kl 1130 - 1500 Match (4 plasser ledig)

Lag 3 Kl 1300 - 1500 Match (4 plasser ledig)

Lag 4 Kl 1430 - 600 Match (7 plasser ledig)

Lag 5 Kl 1500 - 480 Match (5 plasser ledig)

Lag 6 Kl 1530 - 480 Match (14 plasser ledig)

 

Påmelding til Oivindj(alfakrøll)no.ibm.com

 

Det er anledning til å møte direkte -

Øivind - Oppegård SL

Link to comment
Share on other sites

Oaf vi har ikke noe dato for nytt kurs på blokka ennå, men jeg vil høre med instruktørene våre og se hvordan kalenderen deres ser ut. Gir beskjed så snart noe er konkret.

 

Ellers takk til alle som stilte på lørdag, resultatene ligger nå på hjemmesiden og er sendt på email til alle på "PPC - Mail" lista. Neste runde i PPC Winter Cupen er lørdag 1. Februar.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Vi klarte å holde puddersnøen i sjakk og fikk en fin skytedag på runde 4 av vinter cup'en. Noen små minusgrader, men oppholdsvær og fine skyteforhold lørdag 1 februar. Banen fungerer fint i vinterhalvåret og isproblemet på standplass fra i fjor har vi nå funnet en løsning som fungerer. Neste runde går 1. Mars.

Uka etter 5 runde setter vi igang nytt PPC godkjenningskurs, med teori på onsdag 5 mars, praktisk skytekveld torsdag 6 mars og en approbert åpen ppc1500 kvalifiseringsmatch på lørdag 8 mars. Kursavgift blir som tidligere 400 kr som innkludrerer kvalifiseringsmatchen. Påmelding til undertegnede på oivindj(alfakrøll)no.ibm.com

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...