Jump to content

Lyddemper.Effekt


lyngmo

Recommended Posts

Var akkurat på jakt i Litauen, med 300wsm løpet til Blaseren. Brukte A-tec frontmontert moduldemper i stål, og er kjempefornøyd. Rekylen blir som en 6.5x55 vil jeg anslå, du hører anslaget i dyret, kraftig redusert munningsglimt om du skyter i mørket og selvfølgelig redusert lyd slik at du ikke behøver å bruke hørselsvern. Ulempen med å dempe magnumpatroner slik som 300wm er at du ikke kan kappe løpet. Du ternger lengden for å ikke tape hastighet. Kapper du er du fort nede på 30-06 nivå, og da er jo hele poenget med en 300 borte... Så rifla med lyddemper blir noe lang og unhåndterlig. Kan du leve med det er det bare å slå til synes jeg.

Bent Storå

Link to comment
Share on other sites

Takk for svar... Nu har æ sjekka me Våpenloftet å han æ snakka me mente æ måtte ha demper av titan! Te en halv formue!! E d virkelig nødvendig!?

 

Overhode ikke nødvendig!!! Du kan kjøpe demper av stål/alu og titan om så!!! Anbefaler en teleskopisk utgave så blir ikke børsa så fremtung.

Link to comment
Share on other sites

Demper med aluminiumsrør er ikke å anbefale. Du får buler i den ganske fort med maks ladninger. Jeg anbefaler rør av titanium eller stål. Innmaten er som regel aluminium i titan dempere også, det går greit. Hausken sin titandemper er ganske dyr sammenlignet med aluminiumsdemper.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...