Jump to content

Jaktbukse, lys farge, lydløs med goretex. Finnes det??


Jeger68

Recommended Posts

Hei.

 

Jeg er ute etter ei ny alround jaktbukse til rein, rype, elg og rådyrjakt. Problemet er at det ser ut til at ei bukse med de krav jeg setter ikke lages...

 

Jeg ønsker med i jaktbukse i goretex som er "lydløs" og samtidig lys i farge. Den må heller ikke være tykk, bruke heller stilongs eller superundertøy under Norrøna forellhogna var ideel, men den lages ikke lenger. Norrøna dovre har rett farge, men bråker jo så j... Bortsett fra Norrøna dovre er alle endre bukser jeg har funnet alt for mørke. på avstand blir en en svart flekk både i skogen og fjellet, så vil ha en lys grønn ellr brun farge.

 

Noen som har tips som vet om ei bukse som kan svare til mine ønsker?

Link to comment
Share on other sites

Google Optifade. God kamo fra Gore som ikke er for mørk. Mener Harkila har jaktdress med denne. Selv har jeg Sasta Mehto Optifade. Den er i 3-lags Gore-Tex (ikke nettingfor på innsiden). Den er mer "lydsvak" enn lydløs, men godt nok for meg. Men det var kanskje ikke kamo-mønster du var ute etter? Ellers så mener jeg at alt for mye av jaktdresser på markedet er for mørke i fargen, enda verre er det når dressene blir våte..

Link to comment
Share on other sites

Harkila Stealth,Sasta Metho,Swedteam har ein lys dress med 2-lags goretex.Sasta Hirvas,ein dress som er extremt lett,lydsvak å med goretex.Alle dei dressene eg nevner er i optifade camo,ganske so lys i farge.Det er goretex i alle dressane,ingen av dei er lydlaus,men dei er meir lydsvak enn mange andre dressar eg har prøvd.Valget mitt fallt på Harkila Stealt,etter å ha prøvd alle dressane på kort tid.Vil samanlikne lydnivået på Harkila dressen med Swedteam sin fagerhult dress som vert seld i dei store varehusa med tre bokstavar.Har ein av dei sjølv,men tåler ikkje extremregn over tid her på Vestlandet.Forskjellen er at innerforet på Swedteamen støyer meir enn Harkila sitt gjere.

Link to comment
Share on other sites

Gore tex er ikke lydløst, langt ifra. Men til posting og sakte gåing spesielt i drittvær går det bra.

Skal du ha lydløst må du se på bomul, fleece og vadmel. Men det igjen er ikke spesielt gunstig hvis det ikke er godvær.

 

Blir et komprimiss mellom hva som er viktigst for deg.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...