Jump to content

Red point til Glock 34


SKO1338

Recommended Posts

har sett på denne hos forhandler.

 

ser veldig bra ut og erfaringene i statene er gode. Merk deg at montasje direkte på sleide gir mye juling på siktet.

 

Varer ikke evig.. men skal klare 5-7K uten problem.

 

Kommer med alt av dovetailmontasjer så man slipper å lete.

 

Kommer med 3 alternativer. 3MOA, 7MOA og dot eller triangle

Link to comment
Share on other sites

Takk for svar. Ser nå at jeg ikke postet i nybegynner kammeret.....noe jeg definitivt er. Dermed heller ikke kjennskap til firmanavn.

 

Jeg har ikke helt fått forståelsen for hva som er forskjell på disse MOA versjonene. Er det kun størrelsen på glasset?

 

Grunnen til at jeg ser på denne er nettopp fordi den sitter på sleiden. Jeg ønsker et som ikke blir så dominerende og ikke gjør pistolen så stor.

Link to comment
Share on other sites

skal ikke være noe problem å benytte den i dynamisk skyting. mange som bruker det. meg selv bruker en løsning med SJC montasje og docter 3,5 moa dot på min glock. har for meg at egenpresisjon er bedre med sleidemontert til glock da pipe låser fast i sleide på glock og slark til ramme blir ganske så mye.

 

rundt 6-8MOa er å anbefale til pistolbruk.

 

hvis du først skal inn på Open divison glock så må du nesten ta en portet pipe eller gjenget pipe med comp.og supplere med +10 bunner fra taylor freelance.

hvis ikke er rødpunkten bortkastet..

 

da er den mer egnet i standard som den er laget for.

Link to comment
Share on other sites

OK må bare blande meg inn i diskusjonen her: hvorfor rødpunkt på sleiden? For det første har ALLE slike sleidmonterte rødpunkter mindre/smalere mao verre åpning (innsynsvinkel) enn f.eks. Railway eller lignende.

Prøvde en slik på min 629... ble tragedie. Byttet til Eotech (ja, latterlig stort, men jeg skal love latteren stopper med en gang man har prøvd den).

 

Så kommer neste spørsmål - så snart UANSETT hvilken type/fabrikant/modell sikte er montert på Glocken... du har fortsatt en Glock... til Open av alle ting. Og hva er vitsen med det? På lang sikt man man like greit bruke pengene på noe annet, og heller trene mer for å venne seg bedre til Glock siktene + teknikk.

Jeg skyter selv en 17 i prod/std og der passer den ganske bra. Kunne vært bedre, men helt "ok". Men å bruke en Glock til Open blir helt tullete. Ikke umulig, for all det den vil fungere, men det blir litt som å stille opp med en Willis Jeep på en Formel 1 stevne.

 

Anbefalingen min er å la Glocken være i fred, og heller bruke penger på annet, evt en gang kjøpe Open pistol som er faktisk ment til bruk med optikk.

Link to comment
Share on other sites

Som sagt så skulle vel denne tråden ha havnet inn under nybegynner....men nå er det jo gjort...

 

Jeg var ikke klar over at jeg skiftet klasse om jeg fikk på rødpunkt sikte. Jeg vet at Glock 34 ikke går inn i produksjonsklassen men i standard i utgangspunktet.

 

Nå er det ikke nødvendigvis dynamisk jeg skal skyte for jeg skyter i hovedsak hos NROF. Jeg synes de originale siktene er for mye slingringsmonn på hvis du skjønner. Derfor rødpunkt. Ikke ønsker jeg noe stort opplegg, for den skal forsatt kunne passe i legghylsteret og ikke stikke seg for mye ut ifm bruk av uniform.

Link to comment
Share on other sites

NROF har ingen pistolklasse hvor det er tillatt med rødpunktsikte. Nå vil jeg tro at du uten videre vil få lov til å være med på både lokal trening og kanskje konkurranse (i egen klasse eller utenfor resultatlista). Men har du ambisjoner utover det bør du heller vurdere noen bedre jernsikter.

Link to comment
Share on other sites

Hallo

2alfa, tror det ingen som har sakt til KC Eusebio at glock ikke egner seg til open, Dave Sevigny gjorde det vel heller ikke så gæli når han skøyt glock. Odd Strengnes tok en 6 plass på NM med en ganske enkelt modifisert glock 17.

MEN det er vel ikke det mest egnede våpenet til open, på den andre side hvorfor ikke? ha det gøy det er det som er viktig.

 

Rino

Link to comment
Share on other sites

MEN det er vel ikke det mest egnede våpenet til open, på den andre side hvorfor ikke? ha det gøy det er det som er viktig.

 

Jo, moro er bra, har du lyst har du lov, men her blir det som å kjøpe SB PMII 5-25x56 til en 10/22.

Glock har forferdelig avtrekk, for lett ramme, etc og kan ikke konkurrere mot STI eller Tangfoglio etc i Open arenaen. Jeg sier ikke at Glock er ubrukelig, men til akkurat den type konkurranse er den rett og slett feil.

Og jeg sa er de BESTE rødpunktene kun tilgjengelig for montering på rammen, noe den lette plastrammen til Glock er ikke laget for.

 

Derfor rødpunkt. Ikke ønsker jeg noe stort opplegg, for den skal forsatt kunne passe i legghylsteret og ikke stikke seg for mye ut ifm bruk av uniform.
Hvis det er snakk om tjenestevåpen så blir batteridrevne, skjøre Docter/Leupold sikter ett dårlig valg. Jeg kan anbefale RMR med fiber/tritium som er "alltid på, alltid klar" og er samtidig en god del mer robuste enn de fleste, men ut fra min erfaring med denne typen sikter så kan den fort blir for uklare pga svak omgivelseslys eller andre ting, se tråden i signaturen min.

 

Det jeg kan anbefale er dette:

http://www.brownells.com/handgun-parts/ ... =Glock__34

 

+ mer trening.

Link to comment
Share on other sites

Sikkert både litt off-topic og en brannfakkel, men hvorfor åpnes det ikke flere klasser/de vanlige klassene for bruk med rødpunktsikter? dette blir jo vanligere nå og var neppe i det hele tatt å få når klasse en gang i tiden ble satt....

Jeg mener, sporten og utstyret er i stadig utvikling, så hvorfor skulle ikke reglene utvikle seg i samme retning og med de samme trender?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...