Jump to content

Glassblåste hylser??


GLarsen

Recommended Posts

Jeg fant et par rare hylser etter et stevne forrige helg. Det ser ut som om de er glassblåst eller noe slikt, samt at den ene er pusset på med sandpapir. Hva kan være grunnen til noe slikt? Eneste grunnen jeg kan skjønne, bortsett ifra kosmetisk, er for å få de til å klebe bedre i kammeret, men da må de da fort kunne sette seg fast også? Kosmetisk for å fjerne irr eller andre merker. Viste de til en børsemaker som var der, han bare ristet på hodet :)

 

Ser det ikke så godt, men hylsa er ru. Masse små merker/prikker

20130824_153226_zps7563307e.jpg~original

 

Denne er det tydelige slipemerker på i tillegg

20130824_152939_zps348aae6f.jpg~original

Link to comment
Share on other sites

De der er ikke mine, men jeg har en hel del hylser med lignende spor av irr og sandpapir. I mitt tilfelle var det et svartkrutt-eksperiment i 308 bare for gøy, etterfulgt av dårlig hylsevask, som ga ekstrem irring på hylsene. Jeg har grovpusset så de går i kammeret, og bruker dem kun til subladning på meget lavt trykk. Tør ikke bruke sånne skrothylser med fulle ladninger. Mulig noen andre også sparer på irrede hylser til bruk i svak treningsammo?

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke bra! Irr er rust for messing. Godset svekkes, og du får en bruddanvisning i hylsa. Personlig ville jeg ikke brukt hylser hvor irr ikke lar seg fjerne med litt gnikking med klut, eller i verste fall fin stålull. Om det etterlater seg groper/misfarging er hylsa ødelagt.

Link to comment
Share on other sites

Disse hylsene ble brukt på et dfs-stevne på 200m. Så sub-ladinger bør det ikke være :)

Jeg tok vare på de, bare for å ta bilder av de. Jeg kommer ikke til å bruke de, det finnes så mange bra hylser i 6,5x55 at det er ikke nødvendig å bruke slike.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...