Jump to content

Rifle optikk


jaujau

Recommended Posts

Swarovski Z6i 2.5-15x56.... Kahles Helia K-312 3-12x50.....kahles K624 6-24x56..... kahles CSX 3-12x56.....og zeiss HT 3-12 x56 er blant de beste sikten du får når det gjelder skumring og allround bruk... Men det koster mellom 15 -23000 kr.... Under der er det en rekke merker som kriger i mellom sjiktet.... Zeiss classic.... Meopta.... Vortex.... Trijicon... Leupold vxr.... Og sist men ikke minst Docter classic og Docter Unipoint.... Her ligger siktede mellom 6-12000 kr.... Så det er bare å begynne å kikke og bli fristet :-) .... Har sikkert glemt noen.... Men regner med at det kommer flere innspill

Link to comment
Share on other sites

Eg har nett gått for ein riflepakke hjå Interarms, der eg har valt ein Kahles CSX 2,5-10x50 for 11990,- .. Veil. 16590,-

 

Har ikkje komt i posten enno, so eg har vanskelig for å konsentrere meg om noko anna for augeblinken :D

Link to comment
Share on other sites

Ikke meninga å stjele topiccen her men et kjapt spørsmål!

 

Er selv ute etter nytt kikkertsikte i "mellomklassen" Rett under 10000,- Denne skal settes på en remington 700 med grs jaktfeltstokk og hovedsaklig brukes på skytebanen på bane opptil 800m

 

Jeg har kikka veldig på Viper PST 6-24x50 FFP til 7700,- på jaktfall men selgeren fra en annen våpenforhandler er veldig på at det er en leupold jeg må og at vortex er noe dritt fra kina... Noen synspunkter/erfaringer ? Leser jo stort sett bare positive ting om vortexen.. Noen som kan hjelpe meg her ? Selgeren ville absolutt at jeg skulle ha et kikkertsikte i leupold 6serien. Gjerne svar meg pm evt.

Link to comment
Share on other sites

Nei nei, du skal ha en jallajalla for det selger jeg.

Kjøp vortexen du, hvis du vil den er nok helt riktig til bruken din.

 

Ps:selv om jeg har en vx6 og er strålende fornøyd for min er til jakt og ikke bane som pst er bedre til.

vortex pst er vel amerikansk den og...?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...