Jump to content

Bytte mellom to kikkertsikter på Tikka T3


xc70

Recommended Posts

Til rifle med base fra fabrikk originalt må du ikke ha, men bør ha ringer som benytter disse. Unødvendig å montere ytterligere noen nye baser opp på igjen. Rimeligste vil jeg tro er Leupold ring mounts, men er usikker da jeg ikke finner de i liste for T3. Talley og Warne har begge utmerkede løsninger i sine Quick Detach, men umulige å få tak i, om du ikke tar en tur over there.

Ellers har du MAK. De har en nydelig løsning i sin MAKip for akkurat T3, men det koster noen kroner. Det gjør det likevel om du skal begynne å maskinere vekk gods for å vinne høyde, og så montere picatinny.

Om Warne el. Talley var mulig å få tak i så er det lite tvil om alternativet.

Link to comment
Share on other sites

Takk for mange gode forslag. Jeg har Optilock på det sikte jeg har nå. Så kanskje jeg burde kjøpe det på det andre siktet og dersom det ikke medfører treffpunktforandring.

Klart utseendemessig liker jeg picanityskinne. Så kanskje det og QRW kan bli ett alternativ. Leupold QR ser jo og smekkert ut.

 

Noen som har link til hvor jeg får tak i rustfri picanityskinne til Tikkaen?

Link to comment
Share on other sites

Har også to kikkerter til en TRG. En liten Leupold til "lett" rifle og stor SuB til langt og tungt bruk.. Optilock på begge. Funker som bare det og er laget for rifla. Ikke noe mikk makk.. Hadde picatinny skinne, men kvitta meg med den for å unngå et ledd i mellom kikkert og kasse. Sikkert ikke så mye å si, men klarer en seg uten er det bra, og smekrere.

Link to comment
Share on other sites

Egw har endel, men de er i aluminium. Vet ikke hva det har og si, ser de er mye brukt.

 

Alu har et dårlig rykte siden mange billige drittmontasjer bruker dårlige alu-legeringer, men dyre alu-montasjer er gjerne av en helt annen kvalitet.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...