Jump to content

Farger på feltfigurer


Guest Øyvind J

Recommended Posts

Når jeg er på feltskyting her på østlandsområdet er det stort sett sorte figureri løpa. I sverige derimot er det mere fargerikt... Under årets Felt-NM brukte vi 50% fargede figurer, og jeg fikk inntrykk av at det ble godt mottatt av skytterene. Kunne være interessant å høre hva folket her inne mener om farger i feltløypa. Personlig liker jeg litt fargevariasjoner..

 

Øyvind

Link to comment
Share on other sites

Jeg må si meg enig med deg. Synes det er helt topp med litt andre farger enn sort. De andre fargene gir jo også en mye bedre kontrast mot siktene , noe som spesielt kommer til rette i litt dårlig lys.

Jeg synes forøvrig at det var fine løyper på NM`n selv om fin-felten kanskje var litt for lett.

Link to comment
Share on other sites

Tror nok dette har mest med det å arangsjere stevner, som er et ork for mange klubber, vanskelig å få folk til å stille opp osv osv.

Da gjør man det på enkleste mulige måte, om en skulle mangle lapper feks,,, så har alle sort / hvit lapper i resve i skytebaggen.

Derfor er det betydelig lettere å avikle stevner med bare sorte skiver :D

Link to comment
Share on other sites

Husk også at blinkene, ifølge reglementet skal ha kontrastfarge, dvs. at en grønn blink i skauen ikke akkurat er iht. reglementet.

 

Løses enkelt ved feks en hvit duk bak skivene....ergo kontrast ;-)

 

Men er enig med kommentaren, er ikke like lett bestandig hvis figurene blir borte blant bakgrunn....så en god bakgrunn for å lage kontraster er derfor viktig....

 

K.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...