Jump to content

Swarovski z6i 2-15x56 vs mepota meostar r1 3-12x56


Markadaling

Recommended Posts

Jeg har en meopta meostar 3-12x56 og en swarovski z6i 1.7-10x42. Det er i mine øyne overhodet ingen tvil om det er stor forskjell på optikken mellom disse, men det er dog (som du sikkert vet har fått med deg) ganske stor forskjell i pris på dem. Har du råd så ville jeg kjøpt swarovskien, om ikke så får du et godt sikte for pengene med meoptaen.

Link to comment
Share on other sites

Hadde faktisk godt for en Zeiss Victory HT 3-12x56 med lys som du får til rundt 14.600. Da jeg som tidligere Swarovski mann mener at den prisforskjellen det er på Zeiss og Swarovski nå ikke kan forsvares. Men om du skal ha Swaro eller Meopta så hadde jeg kjøpt Swaro, for du kan banne på at visst det skulle komme en situasjon eller noe med Meoptaen å du kan vinkle det over på at visst du hadde kjøpt Swaroen så hadde ikke dette skjedd, så kan jeg love deg at det kommer til å irritere deg :P

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Trøst deg med at kikkerten du har kjøpt har betydelig bedre skumringsegenskaper enn swaroen.

 

Og det har du testet? Det har jeg og under forholdene den kvelden så greide jeg ikke å se særlig forskjell.

Har hatt 2,5-15 i flere år nå og er såpass fornøyd at det ble en gen.2 på blaseren her om dagen. Kunne spart 5 lapper og kjøpt HT med asv men valget var enkelt 8)

Link to comment
Share on other sites

Trøst deg med at kikkerten du har kjøpt har betydelig bedre skumringsegenskaper enn swaroen.

 

Og det har du testet? Det har jeg og under forholdene den kvelden så greide jeg ikke å se særlig forskjell.

Har hatt 2,5-15 i flere år nå og er såpass fornøyd at det ble en gen.2 på blaseren her om dagen. Kunne spart 5 lapper og kjøpt HT med asv men valget var enkelt 8)

 

Ikke jeg, men diverse tester i jaktblader er samstemte på det :wink: De har kanskje ikke greie på det de?

Link to comment
Share on other sites

Litt artig å lese her med tanke på at det man må kunne kalle seriøse tester unisont har erklært at z6 sitt største minus er skumringsegenskapene. :lol:

 

På den annen side, har man ikke det beste synet blir det nok vanskelig å se store forskjellen, men det betyr ikke at den ikke er der. :wink:

 

Når det er sagt, for de fleste av oss spiller det ingen rolle. Swaro eller zeiss er uansett bedre enn det meste. Man skal nok være bra vanskapt for å bli direkte misfornøyd med noen av disse.

Link to comment
Share on other sites

Jeg havde en Swarovski 1,5-6x42 i slutningen af 90-tallet. Den havde 30 års garanti. Efter 1 år på en 375 Holland var trådkorset knust da rekylen var for meget for den. :( Den blev repareret under garanti. :D Da den kom tilbage fra reparation var den sat forkert sammen og zoom-ringen gik ikke som den skulle. :( Tilbage til reparation på fabrikken i Østrig. Nogen måneder senere var den ikke vandtæt mere. :( 3je gang til reparation og nu sagde fabrikken at de havde sat vandtætte justeringer på, som jeg ellers mente burde være der i forvejen. Denne gang kom den på en 243 for ikke at falde i stykker igen på 375-en. Den gav stadigvæk uforklarelige ændringer i træffepunktet og jeg gav op og solgte den. :(

 

Men Swarovski optikken var meget klar og flot. :D Jeg kunne skyde i mørke når dem med amerikansk optik slet ikke kunne forstå at man så noget som helst. Jeg har hørt om flere som har haft problemer med at Swarovskien ikke er solid nok, med mindre den behandles som en baby.

 

Angående Meopta, så har jeg kun haft 7x50. Den havde en for kort øjenafstand til rekylen fra 9,3 men optikken var god.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...