Jump to content

Jaktdepotet har endelig fått hjemmeside.


Xesray

Recommended Posts

:lol:

Neida. Så galt er det ikke, men vedkommende på tlf gav inntrykk av at det kunne ta måneder. Men dette var tydeligvis en vare som var på vei, og ikke en som skulle produseres. Slik jeg oppfattet det.

 

P.s. du fikk jo litt reklame for at dere er rimelige på Lyman Gen5. :wink:

 

P.s2 Skryt for god oppfølging skal dere også ha.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Med god logistikk får du fornøyde kunder og jeg har ikke opplevd en bransje med så dårlig logistikk som i våpenbransjen.

 

Det er liten tvil om det er stort forbedrings potensiale her. Det folk ikke skjønner er hva en har å forholde seg til og hvilke marginer som gjelder. Om en kan som i el. bransjen tidligere har 10x påslag på deler samme i rør osv sier det seg selv at en kan både betale og opprettholde en helt annen arbeidsstyrke og leveransesikkerhet enn det som er mulig i denne bransjen.

 

Det er jo kundene som bestemmer hvordan dette skal være. Om en ønsker lave priser - blir det lave priser som er den viktigste faktoren betyr det lav bemanning med dårlig lønn, kjipe lokaler og lite varer på lager. Ønsker en leveringssikkerhet og styrt varestrøm driver det kostandene slik at varene blir 2-3 x dyrere nettopp for å opprettholde leveringssikkerheten. Å sammenligne hobbyvarer der betalingsvilligheten er nærmest 0, men nødvendighetsvarer der en betaler "hva som helst" for å få feilen utbedret er en håpløs sammenligning. Dessverre virker det til å være veldig mange som ikke klarer å se forskjellene.

Link to comment
Share on other sites

Om en ønsker lave priser - blir det lave priser som er den viktigste faktoren betyr det lav bemanning med dårlig lønn, kjipe lokaler og lite varer på lager
Da er det jo litt rart, at dere i reklamen i Jeger Hund & Våpen i Januar, hadde denne overskriften: NORDENS STØRSTE UTVALG? KRUTT, KOMPONENTER & LADEUTSTYR.(Over bildet av en masse amerikanske kruttbokser). :wink:
Link to comment
Share on other sites

Med god logistikk får du fornøyde kunder og jeg har ikke opplevd en bransje med så dårlig logistikk som i våpenbransjen.

 

Det er liten tvil om det er stort forbedrings potensiale her. Det folk ikke skjønner er hva en har å forholde seg til og hvilke marginer som gjelder. Om en kan som i el. bransjen tidligere har 10x påslag på deler samme i rør osv sier det seg selv at en kan både betale og opprettholde en helt annen arbeidsstyrke og leveransesikkerhet enn det som er mulig i denne bransjen.

 

Det er jo kundene som bestemmer hvordan dette skal være. Om en ønsker lave priser - blir det lave priser som er den viktigste faktoren betyr det lav bemanning med dårlig lønn, kjipe lokaler og lite varer på lager. Ønsker en leveringssikkerhet og styrt varestrøm driver det kostandene slik at varene blir 2-3 x dyrere nettopp for å opprettholde leveringssikkerheten. Å sammenligne hobbyvarer der betalingsvilligheten er nærmest 0, men nødvendighetsvarer der en betaler "hva som helst" for å få feilen utbedret er en håpløs sammenligning. Dessverre virker det til å være veldig mange som ikke klarer å se forskjellene.

 

Jeg jobber i bilbransjen hvor kundene heller ikke vil betale noe særlig for varene men det er ikke det som er poenget ... og dette er også en generell uttalelse og gjelder ikke dere spesielt.

Link to comment
Share on other sites

Handler stort sett konsekvent hos Jaktdepoet og Hjemmelading.no og er kjempefornøyd med servicen jeg får. Ringte og på et kruttmål for 3-4 uker siden. Svaret jeg fikk var at di ikke var kommet ennå men var nåkk ikke langt unna nå. Jeg kunne sette meg på en liste så ringer de meg når det kommer. Det gjorde jeg. Er nåkk av den litt utålmodige typen så jeg ringte til hjemmelading og fikk den siste Hornady kruttmålern de hadde igjen der.

Gikk vel 2-3 uker så ringte en vennlig kar fra Jaktdepoet at kruttmålern nå var ankommet. :) trengte jo ikke den lengere men synes servicen er topp uansett!

Ja håper og at kruttet ankommer snart! Men det kommer når det kommer..! Så fram til da går det på Vihtavuori for alle penga og er egentlig veldig fornøyd med det!

Men uansett, vi trenger butikker som Jaktdepoet!! Jeg setter ihvertfall stor pris på at de nå også har fått opp en webshop! Det er GULL for oss som bor i grisgrendte strøk! Jeg legger ikke igjen 1 eneste krone i våpen eller ammo relatert utstyr hos den lokale pushern. De kan ikke hjelpe deg med noen ting og prisene er helt hinsides! Når du får dobbelt så mye f.eks 22lr ammo av samme merke for samme pris på Jaktdepoet så er det ikke tvil om hvor jeg legger igjen pengene mine!! STÅ PÅ VIDERE!! :)

Link to comment
Share on other sites

At de ikkje gir kunder en dato på korti varen kommer er faktisk positivt, når man ikkje vet korti varen kommer så vet man ikkje. Å gi kunden en, eg tror dato, blir det bare problemer av. Noen ganger tar ting lengre tid en forventet og det er lite man kan gjøre noe med. Men det finst ikkje noe kjedeligere å vente på noe en å vente, haster det så er det bare å bestille en annen plass!

Link to comment
Share on other sites

Tommelen i været til Deppo!

 

Jaktdepotet yter meg alltid topp service så raskt de kan. Prisene synes jeg er bra, gutta bak disken er alltid hyggelige og har stort sett peil på det de snakker om.

 

Mer forlanger ikke jeg i en butikk som i tillegg har så godt som alt jeg trenger til jakt og skyting. Samtidig er jeg så heldig å bo 20min kjøring unna. Kan ikke bli bedre. Krutt kjøper jeg andre plasser til de får sitt på lager. 0 stress joggedress ;-)

Link to comment
Share on other sites

Ikke for å være slem men.... her kommer jeg med en liten konstruktiv kommentar om at jeg ønsker at kundebehandler har litt bedre kontroll på hvilke tidsperspektiv man projiserer til kunde, og hvor dum jeg var som handlet annet sted og tapte penger på det (Og indirekte reklamerer for at Jaktdepotet er stedet å handle). Og så kommer en harang om misfornøyde kunder?

 

Som forklaring så spurte jeg om det var dager, uker, eller måneder som gjaldt på det Gen5 kruttmålet. Og kundebehandler kunne ikke svare, noe som er ærlig nok og ingenting jeg er sur over. (Foretrekker det mange ganger fremfor løgn og fantasi).

Jeg skulle bare ønske kundebehandler hadde ett litt bedre tidsperspektiv på vare ankomst en ikke i det hele, da jeg nå engang ønsket å legge igjen pengene hos Jakdepotet.

 

Unødige sure svar / aggresivt forsvar på relativ nøytrale uttalelser har vert en tendens fra Jaktdepotet sin side i mange år, gratis tips. Ikke svar så kunder blir irritert og lei unødig.

 

Her får dere litt ris og mye ros, og så går dere i prinsipp til angrep på kunden/e med svaret. Spar heller på kruttet til de som venter på det.

 

Hilsen mangeårig fornøyd kunde som er svært klar over svakhetene til Jaktdepotets ledelse, og likevel tar det med ett smil og handler der, for ikke si har forsvart dere mang en gang når det har vert mye usaklig kritikk. Så slutt nå å pisse i egne bedd! Det kan bli for utrivelig å vanke der i lengden med så mye sur nedbør. :wink:

 

P.s. Drit i å svar meg, bruk heller kreftene på noe mer konstruktivt enn å sutre.

Link to comment
Share on other sites

uansett om det er en tråd om winge våpen eller jaktdepotet så får dem alltid kjeft og klagetråder her på kammeret.

 

jeg vil heller prøve å forsvare selv om jeg kan komme med kritikk til dem nå :)

vært innom hjemmesiden til JD og gått fornøyd selv om det er noen ting som "mangler" der, det vil jeg ikke klage på for dem har opplyst om at det er mangler der nå! (pga at dem bygger opp siden og legger til varer så siden skal bli komplett)

 

pris, ja det skal koste å være kar har jeg hørt en gang. så alt koster og hobbyen våres er ikke billig, så hvorfor klage på at det er dyrt?

 

produkter: ja JD har mye produkter, og ja, dem har det meste vi trenger så jeg vil ikke klage på det heller merkelig nok.

 

Har ikke hatt så mye kontakt med JD at jeg vil kunne uttale meg om service nå, sist jeg var der er vell en 6-7 år siden så da skal jeg ikke uttale meg om dem (selv om dem hadde litt å gjøre på service'n da jeg var der for en 6-7 år siden, den tror jeg dem har gjort om på nå og blitt bedre på)

det er alt jeg har å legge til nå så takk for meg

(og jaktdeptoet, ikke ta det ille opp, men jeg kan være vanskelig å forstå så jeg bes om forståelse for at jeg i noen sammenhenger kan virke å jobbe mot dere og andre ganger for dere)

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Generell, objektiv betraktning; butikkbransjen blir hardere og hardere. Grunnet større og større

kunde/kjøpekraft-tilstrømming. For butikkenes del, vil det i tillegg til mer krevende kunder,

også innebære; eiere/investorer, leverandører med tøffere betingelser. Når det er sagt, er det gjennomgående,

gammelt fenomen, at slitasje kommer hos butikkselgere som har fått de samme spørsmål (og oppfatter det som problemkunder), gjentatte ganger. Og ikke lenger helt takler slikt..

Og, begynner å tenke negativt, i div. saker.

På Jaktdepotet, er de i utgangspunktet innstilt positivt. Dog om man ikke er så uheldig å

bli "betjent" av en breial Mr. X", med markeringsbehov. Som mest sannsynlig, er gått lei av de som betaler lønnen hans...; kunden.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...