Jump to content

Priser på komponenter her på berget og i utlandet


Wolverine67

Recommended Posts

Nå har jeg kikket på priser på ladekomponenter på div. nettbutikker i utlandet og det som slår meg er hvor mye dyrere alt er her på berget. Ingen stor overraskelse, men når Norma hylser kan selges for nesten halve prisen i Sør Afrika stusser jeg. 7mmRM koster 14,50 pr. stykk her (hjemmelading.no) og jeg fant dem til 8,16 i RSA......

http://www.zimbibooks.com/comersus/stor ... oduct=1295" target="_blank" target="_blank

 

Så da lurer jeg på om det lønner seg å bestille hylser og kuler f.eks. derfra. Er det kun moms og frakt som kommer på toppen?

Link to comment
Share on other sites

Har tenkt det samme selv, skyter 338LM å når Smk 300 koster kr 7,8 pr stk i 500 pakk i Norge hører jeg om gutter som betaler mellom 3 og 4 kr ferdig hjem fra over dammen, halv pris på kula utgjør litt i løpet av et år.

Er derimot litt redd for å gjøre feil ved bestilling så følger med om det kommer noen nyttige tips her :D

Link to comment
Share on other sites

Det er vel slik at for å konkurere i land med dårleg kjøpekraft må dei dekke inn det dei taper med å auke inntjeninga i land som er villige til å betale det det kostar.Vi ser det og med sportsklær.Norge er eit høgkostnadsland og prisen vert sett etter kva markedet er villig til å betale.Desverre vert vi grovt utnytta. :shock:

Link to comment
Share on other sites

http://www.reloadinginternational.com/catalog/index.php fungerer. Har handlet der to ganger.

 

Fungerer slik:

 

Fast fraktpris = 68 usd per 20lbs=9kg. Dette tilsvarer ca 700 180 grains kuler eller 400 300 grains kuler.

10% eksportgebyr. Dvs handler du for 300 usd eks. frakt så må du betale 30 usd i eksportgebyr.

 

Du må fylle ut en purchase order og en egenerklæring på at du skal bruke kulene selv og at du ikke trenger importsertifikat. Reloadinginternational hjelper deg med dette. Dette sender du på epost.

Så kan du søke politiet om "ikke ervervsmessig innførsel av prosjektiler". Dette koster 125,- eller 0,- litt avhengig av hvem du møter på hos politiet. Du kan også av og til klare deg uten denne har jeg lest, men jeg har ikke tatt sjangsen selv. Denne trenger du eventuellt når pakken stopper i den norske tollen. Reloadinginternational bryr seg ikke om denne.

 

Så betaler du etterhvert reloadinginternational og de sender pakken. Den stopper så mest sannsynlig opp i tollen og du må sende tillatelsen fra politiet per post.

 

så dukker til slutt pakken opp som oppkrav i butikken med 25% mva og ca 200,- i fortollingsgebyr.

 

lad opp og skyt.

 

Jeg importerte nylig 700 stk 7mm 180 grains berger hybrid til ca 4.9 kr per stykk inkl alle gebyr, frakt og mva. reloadinginternational.com er nok ikke det billigeste alternativet, men det funker for slike som meg som ikke har mer gunstige kontakter. For meg så har motivasjonen for å importere kuler vært vel så mye at det er vanskelig å få tak i her i Norge.

Link to comment
Share on other sites

Fraktmessig så kan vel sikkert Jetcarrier være et gunstig alternativ ved handel fra USA, da du ikke betaler så mye for små og tunge ting ved båtfrakt. For f.eks. 295,- kan du sende opp til 70 kg, så fremt i volum overstiger 70 dm3. Denne vekt/volum ration er jo perfekt for slikt som kuler o.l.

Link to comment
Share on other sites

Fraktmessig så kan vel sikkert Jetcarrier være et gunstig alternativ ved handel fra USA

 

Bruker man JetCarrier, så må man være OBS på dette:

 

"Prosjektiler og tomhylser uten knallperle til "reloading" kan sendes med sjøfrakt men godkjent importtilatelse skal oversendes oss via vår helpdesk i forkant og godkjennes av JetCarrier før du evt. bestiller dette (gjelder kun prosjektiler/kulespisser)"

Link to comment
Share on other sites

Dere glemmer en aldri så liten detalj her da. Hva tror dere f.eks Norma hadde solgt av hylser i Sør Afrika om de hadde kostet vesentlig mer enn det de gjør? Hva er gjennomsnittslønnen til en sørafrikaner? Kostnadsbildet er i all hovedsak knyttet opp mot betalingsevnen. Noe sier meg at frakten her i verden er forferdelig billig, når det lønner seg for oss at en vare sendes fra Skandinavia til USA og hjem igjen i stedet for å handle direkte med en butikk som holder til i landet ved siden av..... Jeg skal være den første til å innrømme at jeg har handlet litt forskjellig i USA, men jeg handler også en god del her hjemme. Jo mer vi handler i utlandet, jo mindre selges her hjemme, og det medfører på sikt mindre omsetning for butikkene som igjen medfører mindre volumrabatt fra produsenten........Ergo, prisene på sikt vil bli enda høyere...... Det største argumentet for å handle i USA er som tidligere nevnt et vanvittig mye bedre utvalg av litt sære produkter som det er vanskelig om mulig å få tak i her hjemme.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...