Jump to content

Guttens første compound.


Reinhard

Recommended Posts

10åringen har holdt på med langbuer i noen år, og etter en tur på xxl har lysten på compound vært svært tydelig. :wink:

Jeg har jo full forståelse for den lysten. Så da tenkte jeg å høre med fagkunnskapen.

Bue til gutt 10 år, som skyter bra med langbue, hva bør man velge?

Vi har altså sett litt på Barnett Vortex 19- 45 lb som selges hos XXL. Har noen erfaring med denne? Er den ok, eller å kaste penger ut av vinduet?

Hva bør man ellers satse på?

Det er ikke aktuellt å handle de dyreste greiene.

Link to comment
Share on other sites

Er langt fra noen ekspert på compound, men har akkurat kjøpt Vortex'en til mine små på 10 og 12. Det er en helt ok bue, men pilhylla som følger med er bare rask, går fort en 500-lapp for noe som er ok, mangler også peep samt krok til trigger...Pilene som følger med er heller ikke veldig bra... Sånn sett blir det kanskje ikke så mye dyrere å kjøpe en som er "ferdig" oppsatt?

 

Etter en dags bruk vurderer jeg å kjøpe en Pse ferdig rigga i tillegg ;-)

Link to comment
Share on other sites

Kjør kvalitetstiden med langbuen, ikke bruk penger på den Barnett-greia. PSE har noen utmerkede barnebuer , noen kan justeres med ungen i årevis.

Må jo si at det er utsikten til et evigvarende justerings- og tuninghelsike som har holdt barnecompoundene ute av dette huset. Forøvrig er det en 48" recurve som er blitt for liten her i huset, den må vel ut, og noe nytt inn...

 

K

Link to comment
Share on other sites

Det ante meg.

Sjøl har jeg sett litt på de greiene, men styrt unna fordi jeg har et og annet å henge fingra i og antar dette er noe man bør bruke litt tid på. Det er litt tuning og slikt der også ja.. :wink:

Ja han blir nok ikke helt fornøyd, men dagens skyteøkt med langbuen fikk gleden med langbuen opp i høyden igjen. Etter inspirasjon fra Legolas måtte tre piler på strengen testes, og jaggu klarte han å få alle tre i blinken, noe far ikke fikk til, så det var stas.

Jo vi får holde på med langbue litt til.

 

Takker for gode råd.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...