Jump to content

Langholdskyting i juli (Kongsberg).


Poacher

Recommended Posts

Jeg og Kjell har noen plasser ledig for langholdsskyting 27-28.juli i Kongsberg.

 

Påmelding via PM til meg, legg ved epost adr.. Det er en stor fordel om det er flere kompiser som melder seg på i sammen. Dette grunnet begrenset parkeringsplass osv.

 

Send PM med epost adr til meg, så for du mer info på mail.

 

Det er da skyting ut til 960m på 8-9 forskjellige hold. Det vil være mulighet for overnatting lørdag til søndag for de som trenger det.

 

 

Velkommen

Link to comment
Share on other sites

Vi har investert i nye gonger type Hardox 450 ........tykkelse 4 mm

Tanken er å henge de opp på langholdet for å se hvordan responsen er ved treff.

Blir forhåpentligvis litt mer tilbakemelding enn den ene 10 millimeteren som henger der i dag, for den gir ikke respons overhodet.

 

Vi vil også teste tilsvarende på kortere hold, for å se hvor mye de tåler, treffresonans og hvor mye de svinger, før det går over stag.

 

Har også tanker om selvanvisere i forskjellig utforming på diverse hold, men dette prosjektet er foreløpig på planleggingstadiet, så det skjer ikke på denne samlingen :mrgreen:

Vi tror nok at disse selvanviserne når de blir ferdig og OM de blir ferdige, vil engasjere LH folket.

 

Befaring i dag.

Tilbake fra befaring. Nye gonger slik som beskrevet over er satt opp + at vi har fått ny gong på 490 meter. Den er såpass massiv at vi måtte bruke en 30 tonns gravemaskin for å få justert den på plass, så den er rimelig statisk kan man si. Blir ALDRI

Justert en eneste millimeter mer. Denne gongen tror vi varer en stund :mrgreen:

 

Vi kommer tilbake :wink:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

ETTERLYSNING

Tror jaggu jeg har rota bort futteralet til tripoden til spotteren min. Ikke uvanelig, men denne gangen er det søkk borte.

Futteralet/trekket er grønt. Frontcoveret i plast til spotteren ligger inni sidelomma på futteralet.

Kunne de av dere som ennå ikke har ryddet ut av bilen etter helgas samling ta en titt for å se om futteralet kan ligge i bilen deres.

 

Evt de av dere som HAR rydda bilen og har et futteral til overs....så er det altså mitt :mrgreen:

Altzheimer light har slått til :mrgreen:

 

Om dere kan sende en PM om det dukker opp, så hadde det vært gull.

Link to comment
Share on other sites

og jeg har allerede abstinenser! :roll: Dag

Abstinenser er normalt ikke av det gode, men i denne forbindelse har vi full forståelse for at abstinensene melder seg :wink:

 

Vi vil nok en gang takke alle de som fant veien opp i heia på denne LH samlingen der alle bidro på sitt vis til at vi fikk til en minneverdig happening.

 

Vet ikke hvor mange ganger vi har avholdt disse samlingene nå, men det er nok første gang vi har klaget på at være faktisk var alt for bra dvs gradestokken viste +29 målt på standplass på Lørdag. Det har vi aldri opplevd før.

 

Det ga seg også utslag på kronografen for å si det sånn.

En av gutta målte V0 på sin rifle i kaliber 6,5x55 som viste.....hold dere fast..... hele 905 m/sek med 140 grs AMAX

Det er nesten så ståpelsen kommer frem.

 

Det var med litt sommerfugler i magen og en smule skepsis vi bestemte oss for å gjennomfør denne samlingen med tanke på skogbrannfare, etter 3 uker uten ett eneste regndrypp. Vi tok alle forhåndsregler og justerte oppsett og nedslagsfelt, slik at det skulle medføre minst mulig fare for brann.

Bilen min var rimelig godt lada opp med brannslokkningsapparater og nr til brannvesenet var pugget godt på forhånd.

Det gikk bra

 

Det var framifrå skyting å observere også på denne samlingen. Gutta hadde gjort hjemmeleksen sin grundig nok en gang.

Top notch utstyr og topp motivasjon er en bra kombinasjon.

Vi fikk besøk av deltakere vi ikke hadde sett før. Veldig bra.. Slikt liker vi. De gutta der hadde skutt før. Den ene av de utvidet max skyteavstand med 750 meter :mrgreen:

Ikke en eneste sur mine å se.

 

Gutta fra Morgedal kom med en newbie. Han ble hekta etter første avfyrte skudd kan man si.

Når det er sagt, han er vel i utgangspunktet profesjonell, men skyting på lenger hold enn de obligatoriske 200 m hadde han aldri vært med på før.

 

Nuvel, ved å trykke på denne linken får dere være med oss på skyting på lange hold.

 

Vi var en lille smule spent da vi har invistert i nye gonger på langholdet i 4 mm Hardox

Responen var veldig bra, men vi må nok opp et hakk eller tre i tykkelse, for slik så det ut etter første økt med skyting på Lørdag. Det er nok litt for tynt gods om man bruker kaliber med en del hestekrefter. Vanlig moped går bra, men som nevnt blodtrimmede riflekaliber tåler de ikke så godt disse platene. Lesson learned.

Typisk bananform :mrgreen:

P1000409_zps8a35abd8.jpg

 

 

Det var mye gromt utstyr å se på banen også på denne samlingen. Rett og slett imponerende.

En original SSG3000 har vi ikke sett på skytebanen før.

Ikke nok med at det var en, men jammen stilte 2 av gutta opp med hver sin SSG

P1000400_zps0f79babd.jpg

 

 

Etter elevasjonen på pipa og dømme, skytes det på druuuuge hold på bildet under.

Hold: 1600 meter.

280AI er meeeget giftige saker. Vi er imponer hva skytter og utstyr presterer sammen.

P1000421_zps0021d5ae.jpg

 

 

Som nevnt, utstyret er i orden, både ang rifle, avstandsmåler og stasj forøverig.

Hva utstyret på bildet under koster å erverve tør vi ikke anslå, men tipper at det er en anselig sum kronasjer

Disse gutta er nok mer enn normalt interessert i skyting på hold over 100 meter.

P1000413_zpsf38fd1fd.jpg

 

Så får dere nok en gang være med oss på LH skyting oppe på Meheia ved å klikke på

linken.

 

Vi kommer tilbake med final update utover.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Det var stas å være med, og som debutant på Bane 14 takker jeg for muligheten for å delta. Dette ga mersmak :D

 

Mye å lære, mye snasent utstyr å se, og masse hyggelige nye folk en lærer å kjenne mer enn bare ved nick. Og ikke minst var det gøy å kjenne på at jeg hadde kontroll på 955-gongene. Jeg kommer gjerne igjen :D

Link to comment
Share on other sites

Tusen takk for nok en kjempefin helg på bane 14.

 

Moro å prøve seg på skikkelig langhold og få muligheten til å lære av likesinnede.

Bakdelen er selvsagt at have-syken kommer snikende.. :?

 

Vectronix terrapin og trefot fra Really right stuff rykker stadig lenger frem i "må ha" køen. :D

 

Igjen takk for en morsom og lærerik helg.. Gleder meg til neste gang..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Man gratulerer. Er veldig imponert over disse whisper demperne.

Nesten så man ikke tror det er mulig for et stykke rør å dempe så godt, selv fra grovt skyts. Imponerende. Intet mindre.

 

Smellen minner mer om et sjenert kremt enn et smell, selv fra veldig grovt skyts.

Prisen er någet stiv, etter min mening, men man får definitivt lite smell igjen for kronasjene.

Løp og kjøp.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...