GeirK Posted June 19, 2013 Share Posted June 19, 2013 Legger ved bilde av en rådyrbukk viltkamerat har fanget opp. Noen som har noen mening om alder og evt størrelse på denne? Synes personlig det er litt vanskelig å se pga den går rett mot kameraet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimjorgen Posted June 19, 2013 Share Posted June 19, 2013 Fikset img-taggen for deg Legger ved bilde av en rådyrbukk viltkamerat har fanget opp. Noen som har noen mening om alder og evt størrelse på denne?Synes personlig det er litt vanskelig å se pga den går rett mot kameraet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Veidinn Posted June 19, 2013 Share Posted June 19, 2013 Den har noen ting som kan tyde på at den er relativt gammel, grå snute/ansikt, lange tynne gevirstenger med lite og små tagger, tyngden ligger nede i geviret. Noe vi ikke kan se utifra bilde er hvor høye og tykke rosenstokkene er, da må vi flå av skallen, men hvis rosenkransene ligger helt ned til skallen så er også det er aldringstegn. Vanskelig å si noe mer presist utifra bildet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nilsen308 Posted June 19, 2013 Share Posted June 19, 2013 Er ikke dette en såkalt "morderbukk"? En bukk som er på retur og som ikke utvikler fullt gevir lenger pga alder. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cameron Posted June 19, 2013 Share Posted June 19, 2013 Ligner en returbukk..,men alder?..Tja,eldre enn 5år Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Norwegianwoods Posted June 20, 2013 Share Posted June 20, 2013 Tror ikke denne blir noe større enn det den er nå. Vanskelig å gjette alder ut ifra et slikt bilde, men det ser ut som den kan ha startet på retur, men er fortsatt langt ifra det man kan kaller en "morderbukk". Den hadde klart fått en kule av meg i bukkejakta om jeg hadde fått muligheten. Grovt gjetta vil jeg tippe ca 7 år. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GeirK Posted June 21, 2013 Author Share Posted June 21, 2013 Takk for svar alle sammen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jamt Posted June 21, 2013 Share Posted June 21, 2013 Er enig med de over. Ser ut til å være på retur. Etter det jeg kan se begynner rosenkransene og "flyte" ut. Det og den grå nese ryggen og litt "briller". Den hadde jeg skutt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FNJ Posted January 19, 2019 Share Posted January 19, 2019 Håper det er ok at jeg spør om alder på en annen bukk i tråden din, GeirK. Bukkene kan minne om hverandre? Noen som kan anslå alder? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Castor Posted January 19, 2019 Share Posted January 19, 2019 Tipper ar det er en 2,5 år gammel bukk, som har hatt bra tilgang på for her i livet. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FNJ Posted January 20, 2019 Share Posted January 20, 2019 Takk, Castor. Lurte litt på om det var en som var over middagshøyden pga lengden på stengene, men sikkert sannsynlig med ungbukk siden rosenstokkene er høye og med godt mellomrom mellom rosenkransene? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Caspianblue Posted January 20, 2019 Share Posted January 20, 2019 En returbukk sees ofte med store rosenkranser og tynt gevir som «stikker opp» fra rosenkransen. Dyret du har bildet av er en ung bukk. 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts